reklama

Dnešní titulní stranu deníku The Sun ovládla fotografie britské královny Alžběty a titulek hlásající její podporu odchodu z Evropské unie. Nicméně již brzy se začaly objevovat zprávy, že je informace zavádějící a dokonce nepravdivá. 

Článek se odvolává na konverzaci při obědě konaném před pěti roky mezi královnou Alžbětou II a bývalým zástupcem premiéra Nickem Cleggem, kdy měly padnout jasné protievropské komentáře. Královna měla vyjádřit pochybnost nad tím, jakým směrem se EU vydává. 

Nick Clegg to však označil za nesmysl s tím, že si na daný oběd nevzpomíná a dodal, že by si něco podobného zajisté pamatoval. Další dva účastníci večeře se k situaci odmítli vyjádřit. Buckinghamský palác však trvá na tom, že královna je ve věci referenda neutrální a podal na deník stížnost.

"Mohu potvrdit, že jsme dnes dopoledne poslali formální stížnost Organizaci nezávislého tisku na titulní stranu dnešního vydání The Sun," prohlásil tiskový mluvčí Buckinghamského paláce s odvoláním na dodatek 1 Novinářského kodexu, který uvádí, že by tisk měl dbát na to, aby nebyly publikovány nepřesné, zavádějící či zkreslené informace nebo fotografie včetně titulků, které nejsou podpořeny textem.

"Domnívám se, že není správné, aby lidé, kteří nás chtějí oddělit od Evropské unie, účelově zatahovali královnu do této debaty," okomentoval situaci pro ITV Clegg.

reklama