reklama

Obrovské popularity francouzští "gumáci" dosáhli zejména v 90. letech, kdy je každý den sledovaly až tři miliony Francouzů. K nejvýraznějším karikaturám patřili exprezident Jacques Chirac. S diváky se v závěrečné písni rozloučili na facebookunapříklad i zesnulý rocker Johnny Hallyday či umělec a rebel Serge Gainsbourg.

Jeden z autorů pořadu Ahmed Hamidi neskrýval zklamání, že gumové celebrity na obrazovce končí. "Les Guignols de l´info, to byla instituce," uvedl další bývalý spolupracovník, který si přál zůstat v anonymitě.

Zájem o francouzské "gumáky" v posledních třech letech vytrvale klesal. Poté, co jejich domovskou placenou televizi Canal+ převzala společnost Vivendi, přišel pořad o svůj břitký humor, který podle francouzských médií nebyl po chuti novému vlastníkovi, miliardáři Vincentu Bollorému. Skončil i původní koncept - tedy karikatura večerních televizních zpráv a zejména nejvlivnějších politiků.

Na scénu se na místo nich dostala nová generace gumových loutek, jako jsou americké celebrity Kanye West a Kim Kardashianová. "Nezáživní a konvenční gumáci už nikoho nedokázali rozesmát," napsal Le Monde. 

Během třiceti let tvůrci pořadu vyrobili stovky gumáků politiků, sportovců či dalších celebrit, kteří se na obrazovkách objevovali v hlavním večerním vysílacím čase. Patřil mezi ně i český exprezident Václav Klaus, jehož karikatura se mezi gumové celebrity dostala během českého předsednictví Evropské unie a neměla to mezi francouzskými vůbec lehké.

Experti pořadu připisovali rovněž nemalý politický vliv, když například v roce 1995 podle některých z nich mohl pomoci k vítězství v prezidentských volbách Jacquesu Chirakovi. Rozhodování voličů mohlo podle komentátorů ovlivnit zobrazení Chiraka s několika dýkami v zádech. Šlo o znázornění toho, že jej tehdejší premiér Edouard Balladur svou nečekanou protikandidaturou "zradil" a "vpadl mu do zad". Chirac se agentuře AFP kdysi svěřil, že je mu jeho gumová podoba sympatická. 

Loading...

0 komentářů Napište svůj názor

reklama