Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Útočník ze Štrasburku byl známý recidivista, v den útoku jej policie chtěla zatknout

Policie Francie
Policie Francie
Foto: Police Nationale

Muže, který je podezřelý, že v úterý večer střílel na vánočních trzích ve Štrasburku, francouzská policie identifikovala jako 29letého místního rodáka Chekatta Cherifa. Podle francouzských médií byl úřadům známý kvůli drobné kriminální činnosti, také však byl na seznamu osob představujících hrozbu pro národní bezpečnost. V den útoku v centru Štrasburku ho policie chtěla zadržet v rámci vyšetřování ozbrojeného přepadení z letošního léta.

Policisté se pokusili Cherifa v jeho bydlišti zatknout v úterý ráno, ale nezastihli ho doma. Při prohlídce našli granát a pistoli, informovala televize BFMTV.

Úřadům byl údajně muž známý kvůli opakované trestné činnosti, záznam měl i v Německu. Podle BFMTV byl ale také delší dobu sledován kvůli možné náboženské radikalizaci při pobytech ve vězení.

Voici le terroriste de #Strasbourg #Chekkat #Cherif née le 04/02/1989 à Strasbourg. pic.twitter.com/PLHR3ZccmD

— Canary France (@CanaryFrance) 11. prosince 2018

Tam se Cherif ocitl několikrát, naposledy v roce 2015. Podezřelý byl veden na zvláštním seznamu osob považovaných za hrozbu pro národní bezpečnost, na němž podle agentury AFP asi polovinu osob tvoří islámští radikálové. Teroristický motiv u úterního útoku ale zatím potvrzen nebyl.

Útočník v úterý krátce před 20:00 SEČ vstoupil do ochranného pásma kolem vánočních trhů na Gutenbergově náměstí v centru Štrasburku a začal střílet. Následně se dvakrát dostal do přestřelky s příslušníky ozbrojených složek, přičemž zřejmě utrpěl zranění. Přesto se mu podařilo uniknout v taxíku a není vyloučeno, že se již nachází mimo francouzské území.

Témata:  Francie policie Francie Chekatt Cherif

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy