reklama

První chybou pilota bylo rozhodnutí proletět bouřkovou frontou. Kvůli poruše rádiové komunikace se pak letoun dostal do složité, ale nikoli fatální situace, píše ruský list. Přistání bylo podle expertů unáhlené, posádka měla nejdřív z nádrží vypustit veškeré palivo. Místo toho stroj přistával s maximální zátěží.

Přistání bylo řízeno ručně, protože automatické systémy selhaly. Podle Kommersantu vyšetřování ukázalo, že piloti při něm překročili bezpečnou rychlost a navíc klesali příliš prudce, takže stroj tvrdě narazil do ranveje a odskočil.

Podle dřívějších zpráv letadlo narazilo do přistávací plochy čtyřikrát, údery zničily podvozek a jeho úlomky zasáhly palivovou nádrž, která explodovala. Od ní se plameny bleskově rozšířily na motory a zadní část trupu. Pilot letadla Denis Jevdokimov podle dnešních zpráv ruských médií tvrdí, že postupoval podle procedur předepsaných pro přistávání s maximální zátěží. Proč stroj dosedl tak tvrdě, údajně neví.

Vyšetřovatelé prověřují i činnost pozemních služeb, hlavně hasičů, napsal Kommersant. Povely vyhlašující pohotovost byly vydány pozdě, hasiči na místo dorazili tři minuty od poplachu, ale mnohem později, než letadlo začalo hořet. V pondělí letištní záchranné služby vydaly zprávu, že se hasiči k hořícímu letadlu dostali za 55 vteřin, přičemž předpisy prý nařizují maximálně 90 vteřin.

Agentura TASS dnes oznámila, že počet hospitalizovaných se z původních šesti zvýšil na deset. Mezi zraněnými jsou tři členové posádky, většina lidí převezených do moskevských nemocnic je ve vážném stavu.

0 komentářů Napište svůj názor

reklama