Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Řecko bojuje o turisty, kvůli migrantům není takový zájem o dovolenou

Řecko
Řecko
Foto: Pixabay

Atény - Na řecký ostrov Kos loni dorazilo přes 23 tisíc migrantů, letošní turistická sezóna je tak v ohrožení. Hoteliérům stěžují situaci také média. Například britský bulvár Daily Mail psal o Kosu jako o "ohavné špinavé díře".

Nízkonákladové aerolinie Vueling a Transavia tvrdí, že kvůli uprchlické krizi pozorovaly změnu poptávky na úkor Řecka. Obchodní ředitel v Transavii Roy Scheerder uvedl, že tento nízkonákladový přepravce "poměrně dramaticky" omezil svoje kapacity do Řecka.

Šéf hlavního řeckého svazu podnikatelů v cestovním ruchu (SETE) 9. března uvedl, že přímé příjmy z cestovního ruchu vzrostou v tomto roce odhadem o 5,6 procenta na 15 miliard eur (406 miliard Kč).

"Je pravdou, že některé ostrovy v Egejském moři měly loni problémy s migranty," uvedla řecká ministryně cestovního ruchu Elena Kunturaová na největším světovém veletrhu cestovního ruchu ITB v březnu v Berlíně. "Teď se ale všechno vrací do normálu a jediné, co jako turista uvidíte, budou překrásná místa," citovala ji agentura Reuters.

"Příliv (migrantů) nás loni překvapil a nebyli jsme připraveni," řekl na veletrhu ITB starosta ostrova Jorgos Kyritsis. Jeho Kos na veletrhu promítal videa s rozesmátými turisty, kteří se procházejí po slunečných plážích.

"Avšak migranti, kteří přicházejí nyní, jsou okamžitě převezeni do registračního centra a pak se rychle přesouvají na pevninu," uvedl také.

Přestože Kyritsis očekává, že počet návštěvníků na ostrově letos klesne o 20 procent, řecká vláda se optimisticky domnívá, že turisté budou letos zemi vyhledávat, přijede jich více než loňských 26 milionů a příjmy přesáhnou loňských 14,5 miliardy eur.

Témata:  Řecko cestovní ruch uprchlíci

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy