Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Amazon proplatí americkým zaměstnankyním cestovní náklady na potrat

Amazon, americký internetový obchod
Amazon, americký internetový obchod
Foto: amazon.com

Internetový prodejce Amazon proplatí americkým zaměstnankyním cestovní náklady na potrat. Reaguje tím na chystané zákony, které by ženám přístup k potratu v některých státech USA ztížily, napsal na svém webu týdeník Der Spiegel.

Žena, která se rozhodne pro potrat, a bude proto muset cestovat dále než 160 kilometrů, bude moct čerpat na cestovní náklady a ubytování až 4000 dolarů (asi 94.000 Kč) z podnikového zdravotního pojištění. Důvody rozšíření pojistného plnění společnost oficiálně komentovat nechtěla. Rozšíření cestovních náhrad zahrnuje kromě potratů také léčbu rakoviny, obezity, duševních chorob nebo závislostí.

Zároveň však Amazon omezil výhody pro zaměstnance, kteří onemocní covidem-19. Dříve firma nabízela svému zhruba milionu zaměstnanců v USA placené volno po dobu nemoci, napříště dostanou jen pět dní neplaceného volna, nebo si budou muset vzít placenou nemocenskou či dovolenou.

Amazon se svým krokem připojuje k řadě společností, které chtějí podpořit své zaměstnankyně v reakci na hrozbu omezení potratů v mnoha konzervativních amerických státech. Rozšíření cestovních náhrad pro takové případy oznámila už v březnu banka Citigroup. Poskytovatel IT služeb Salesforce nabídl zaměstnankyním v Texasu přesun do jiných států poté, co tam kontroverzní zákon o potratech vstoupil v platnost.

Témata:  Amazon

Související

Aktuálně se děje

11. prosince 2025 15:30

České hory trestají váhavé. Za skipas můžete zbytečně zaplatit stovky korun navíc

Lyžařská sezona se teprve rozjíždí, ale cenový souboj o peněženky už dávno začal. Na první pohled to přitom vypadá skoro idylicky – oficiální ceníky slibují jen velmi mírné zdražení skipasů, většinou o dvě až tři procenta, tedy zhruba tempem inflace. Část areálů ceny dokonce vůbec nezvedla. Jenže tyto tabulky dnes slouží spíš jako dekorace. Skutečné ceny se totiž už neurčují tiskem na papír, ale algoritmem, který řídí nabídku podle poptávky podobně jako u letenek nebo hotelů. A právě tady se rodí ty největší rozdíly.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy