Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Belgie přitvrdí v boji s koronavirem, od neděle uzavře kina a divadla

Belgie, Brusel.
Belgie, Brusel.
Foto: Pixabay

V Belgii se od neděle zavřou kina, divadla a koncertní sály, oznámil dnes belgický premiér Alexander De Croo po jednání vlády. Všechny sportovní zápasy se od neděle budou muset obejít bez diváků. Uzavření se týká i hromadných akcí v uzavřených prostorech, jako jsou konference, bowling, paintball či kulečníkové herny. O nových opatřeních, jejichž cílem je zbrzdil epidemii covidu-19 a ulevit nemocnicím, informovala stanice RTBF.

Vánoční trhy pod širým nebem mohou v Belgii zůstat otevřené, ale čekají je přísnější podmínky. Stejně jako další venkovní akce musí respektovat maximální kapacitu danou velikostí areálu, nejvýše jeden návštěvním na jeden metr čtvereční. Pokud je na místě více než 100 lidí, musí pořadatel zajistit organizovaný jednosměrný pohyb lidí, aby se setkávali co nejméně. Stany se považují za uzavřené prostory, zdůraznil premiér.

Otevřené dál zůstanou restaurace a bary, kde platí zkrácená otevírací doba do 23:00. Všechny obchody v Belgii také dál fungují, lidé tam do nich ale smí nejvýše ve dvou, výjimku mají děti z jedné domácnosti. Volný přístup je i do posiloven, bazénů, knihoven nebo muzeí.

Belgičané mají povinnost pracovat z domova, na pracoviště smí docházet jen jeden den v týdnu. Děti by se do škol měly vrátit 10. ledna.

V Belgii, kde žije 11,5 milionu obyvatel, je za poslední týden v průměru 8300 nově nakažených denně. Čtrnáctidenní incidence je 1293 nakažených na 100.000 obyvatel. Varianta omikron v zemi představuje zhruba 27 procent případů a její podíl na pozitivních testech roste, uvedl mikrobiolog Emmanuel André z belgické národní referenční laboratoře. Alespoň jednu dávku očkování má 76 procent belgické populace.

Témata:  Belgie

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy