Ofcom prokázal, že je pouhým nástrojem britské vlády, uvedla v reakci na rozhodnutí RT. Televize také obvinila regulátora, že jí odebral vysílací licenci neprávem a připravil tak britskou veřejnost o informace.

"Ofcom ukázal britské veřejnosti i mezinárodní regulační komunitě, že navzdory dobře budované fasádě nezávislosti není ničím jiným než nástrojem vlády, který se podřizuje její vůli potlačovat média," řekla agentuře Reuters zástupkyně šéfredaktora RT Anna Bělkinová.

Ofcom odebral ruskému licenci k vysílání ve Spojeném království poté, co prověřil nestrannost jeho zpravodajství o válce na Ukrajině. Úřad uvedl, že k rozhodnutí vedlo 29 šetření, na jejichž základě vyhodnotil, že RT není v současné době odpovědným vysílatelem.

Šíření této stanice a webu Sputnik už kvůli jejich dezinformačnímu obsahu zakázala Evropská unie v rámci sankcí za ruskou invazi na Ukrajinu.