Pražská energetika (PRE) začala v tomto týdnu odpojovat klienty, kteří včas neodešli z režimu dodavatele poslední instance (DPI). Jde o zákazníky, kteří nekomunikují a za odběr elektřiny neplatí, má jít asi o 185 odběrných míst. ČTK to dnes řekl mluvčí Karel Hanzelka. Situaci u dalších společností ČTK zjišťuje, podle dřívějších vyjádření ale chtějí k odpojování přistoupit až v řádech týdnů.
Ještě před týdnem v režimu DPI u PRE zůstávalo na 350 zákazníků. Situace se tak zlepšuje a počet klientů, kteří se krátkodobě dostali do neoprávněného odběru, se snižuje. "Nicméně zůstává nám v režimu DPI stále 185 zákazníků, kteří nekomunikují a za odběr elektřiny neplatí. K jejich postupnému odpojování jsme přistoupili v tomto týdnu a budeme pokračovat i v dalších dnech. Tedy v první fázi jde o klienty odebírající, nekomunikující a neplatící," uvedl Hanzelka.
K tomu je podle něj potřeba připočíst dalších 175 klientů, kteří k PRE z DPI sice už přešli na standardní smlouvu, ale neplatí za odběr. "Zde ještě ponecháváme lhůtu k uhrazení plateb a k odpojování bychom následně přistoupili začátkem května," dodal Hanzelka.
Kolem Velikonoc, kdy uplynula půlroční lhůta pro odchod z režimu DPI, zaznamenala PRE lehce vyšší zájem klientů o přechod z režimu DPI na standardní smlouvu. "Naše call centrum kontaktovaly nižší desítky klientů - lidé chtěli vyřešit převedení z režimu DPI. Určitou roli mohl sehrát fakt, že se téma intenzivně objevovalo v médiích," uvedl Hanzelka.
Ostatní dodavatelé podle svých dřívějších vyjádření s odpojením spíše vyčkávají a přistoupí k němu v řádech týdnů. Například třetina bývalých zákazníků skupiny Bohemia Energy, kteří z režimu DPI u společnosti ČEZ Prodej nestihli odejít včas, už má zažádáno o standardní smlouvu. Po uplynutí termínu zůstávalo v režimu DPI u ČEZ bez smlouvy na 2100 zákazníků, během posledních sedmi dní začalo odchod z DPI řešit přes 720 z těchto zákazníků. ČTK to dnes řekla mluvčí ČEZ Alice Horáková.
ČEZ dnes zveřejnil také konkrétní příběhy lidí, kteří v režimu DPI zůstali i po termínu. Například zákazníka, mladého muže, se nedařilo kontaktovat - nereagoval na dopisy, e-maily ani na SMS zprávy, nezvedal telefony. "Až při osobní návštěvě u něj doma jsme zjistili, že je na dlouhodobé nemocenské. Zpočátku byl nedůvěřivý a odtažitý – cizí telefony prý zásadně nebere, na cizí SMS nereaguje a nikdy nevolá zpátky. Po sdělení informace, že má stále smlouvu v režimu DPI, hrozí mu neoprávněný odběr a je tedy potřeba co nejrychleji uzavřít standardní smlouvu s některým obchodníkem, reagoval, že si vše zařídí sám," uvedl ČEZ. Pracovnice mu tak nechala na sebe kontakty a nabídku, že může situaci řešit i bez návštěvy zákaznického centra. Druhý den pracovnici nakonec sám kontaktoval.
V režimu DPI se ocitlo na 900.000 zákazníků Bohemia Energy, největšího uskupení alternativních dodavatelů energií v ČR. Bohemia Energy oznámila loni 13. října ukončení činnosti a dodávek elektřiny i plynu. Jako důvod uvedla extrémní růst cen energií na trzích. Po Bohemia Energy skončili další dodavatelé.
Témata: energetika, Pražská energetika
Související
18. listopadu 2024 12:56
12. listopadu 2024 6:10
11. listopadu 2024 19:12
14. září 2024 9:55
11. září 2024 11:44
17. července 2024 15:07