Ruská média tento týden napsala, že z Prvního kanálu odešla moderátorka a zahraniční zpravodajka Žanna Agalakovová. O svém odchodu z kanálu NTV pak v úterý informovala moderátorka Lilija Gildějevová, která pro tuto televizi pracovala od roku 2006. Podle webu Lenta.ru redaktorka informaci o své výpovědi zveřejnila až poté, co odjela z Ruska. Po 30 letech svého působení kanál opustil také zpravodaj Vadim Glusker.

Ze svého postu v televizi Russia Today (RT) rezignovala Marija Baronovová, šéfredaktorka internetového vysílání, a řada dalších novinářů včetně těch, kteří pracovali pro cizojazyčná vysílání. Baronovová tento měsíc BBC řekla, že ruský prezident Vladimir Putin zničil pověst země.

Kreml si vynucuje, aby se v médiích o ruské invazi na Ukrajinu, která začala 24. února, informovalo jako o "speciální vojenské operaci", nikoli jako o válce. Provládní média také například opakují tvrzení Moskvy, že ruští vojáci neútočí na ukrajinské civilní obyvatelstvo, přestože zprávy z Ukrajiny hovoří o opaku. Vysílání nebo weby řady nezávislých médií ruské úřady po zahájení invaze zablokovaly. Některé informační zdroje pak samy kvůli obavám o bezpečnost svých zaměstnanců ohlásily přerušení své činnosti v Rusku.