reklama

"Proti předchozímu adventnímu víkendu jsme zaznamenali nárůst nákupů a celkově se zájem rovnal poslednímu adventnímu víkendu minulý rok," řekla dnes ČTK tisková mluvčí Globus Lutfia Volfová. Zákazníci vyhledávali kolekce na stromečky, potraviny a dárky pod stromeček. Poslední adventní víkend už tvoří zásoby čerstvých potravin, lidé nakupují maso, uzeniny, pečivo, vánočky, dorty. Mezi dárky pro malé je zájem například o Lego super Mario či společenskou hru Minecraft. Mezi dárky pro dospělé figurují často dárkové kazety s alkoholem nebo kosmetické balíčky, dodala.

"Neděle je zatím srovnatelná se sobotou, zákazníci nakupují v průběhu celé otevírací doby, rádi využívají i ranní časy," doplnil mluvčí Teska Václav Koukolíček. Fronty se podle něj netvoří a nakupování je plynulé. Ve srovnání s minulým týdnem narostly prodeje o desetinu. Zákazníci dělají velké nákupy, nejčastěji už nakupují čerstvé potraviny pro přípravu štědrovečerní tabule, dárky a vzrostl prodej alkoholu. To souvisí s uzavřením restaurací. Tím, že je Štědrý den až ve čtvrtek, očekává, že zákazníci budou hojně nakupovat až do poloviny týdne.

Obchodní centra opět praskají ve švech, uvedl ředitel PetCenter Vít Bukvic. Předvánoční období právě vrcholí a patrné je to podle něj i na tržbách, které jsou meziročně o 15 procent vyšší. Poptávku žene mimo jiné nejistota ohledně vládních opatření a tedy fakt, jak dlouho budou obchody otevřené. "Sledujeme, že část zákazníků se tudíž pro jistotu předzásobuje. Patrné je to zejména u krmiv, jejichž prodeje vzrostly o pětinu," poznamenal.

Zájem o nákup potravin on-line je vysoký i poslední adventní víkend, řekl marketingový ředitel Košík.cz Jan Škrabánek. Košík.cz funguje podle něj celý advent na hraně své kapacity V meziročním srovnání je na více než dvojnásobku loňských vánočních objednávek i tržeb. Poslední adventní víkend v nákupech stoupl podíl tradičního vánoční sortimentu, tedy hlavně hotová těsta na cukroví, suroviny na bramborový salát nebo kapří filety či suroviny na štědrovečerní polévku, ale i dárkové kazety, drobné ozdoby nebo drogistické zboží na vánoční úklid domácnosti.

Aktuálně nejvíce nakupují opozdilci, sdělil ČTK ředitel Slevomatu Ladislav Veselý. Přestože vánoční dárky vlivem pandemie a zahlcených e-shopů nakupovalo s předstihem o něco více zákazníků než v minulých letech, těch, co nakupují na poslední chvíli, podle něj nijak razantně neubylo. "I během posledního adventního víkendu nakupují desítky tisíc klientů. Tržby jsou díky tomu podobné jako loni. Nejčastěji se prodávají dárkové poukazy. Poptávka po nich obvykle vrcholí na samotný Štědrý den, podotkl.

Ředitel Explorio.cz František Peterka upozornil, že i přes uzavření hotelů paradoxně neklesá zájem Čechů kupovat k vánocům jako dárek tuzemské pobyty. Stovky 'Rezervací bez rizika' a nákupy 'Poukazů bez termínu' nejen na jarní prázdniny, které jen za poslední adventní víkend Češi udělali, to dokazuje. Celkově přes Explorio.cz hotely zprostředkovaly prodej o 30 procent více poukazů než za minulý víkend v celkové hodnotě stovek tisíc korun, vypočetl.

reklama