Uprchlíci z Ukrajiny se se zdravotními dotazy mohou obracet na informační linku 1221, který dosud sloužila pro získávání informací ke koronaviru. Na volbě 8 je ukrajinsky či rusky mluvící operátor. V tiskové zprávě o tom dnes informovala společnost Daktela, která se podílí na projektu Chytrá karanténa.
"Ve velmi krátkém čase se nám podařilo linku přenastavit tak, aby přes ni ukrajinští operátoři mohli začít urychleně poskytovat zdravotní poradenství svým spoluobčanům, kteří utíkají před válkou," uvedl mluvčí ministerstva zdravotnictví Ondřej Jakob.
Operátoři infolinky jsou schopní vyřešit dotazy ohledně zdravotní péče, možné je i přepojení na akutní psychologickou pomoc. Obrátit se na ní mohou i lékaři, kteří potřebují tlumočení pro dorozumění se s ukrajinským pacientem.
Linka může do budoucna poskytovat i informace v dalších oblastech. "Nabízí se jednak výraznější rozšíření oblastí, v nichž pracovníci linky mohou být nápomocni – například zprostředkováním kontaktů na organizace poskytující materiální pomoc, ubytování a další asistenci. Dále pak možnost odpovídat i jiné než telefonické dotazy, například pomocí chatu či integrací dalších kanálů, jako jsou sociální sítě, nebo napojení kontaktního centra na jakoukoli aplikaci," doplnil technický ředitel společnosti Daktela Jiří Havlíček.
Související
23. listopadu 2024 9:50
18. listopadu 2024 17:25
17. listopadu 2024 12:39
10. listopadu 2024 15:19
10. listopadu 2024 10:02
3. listopadu 2024 19:29