Praha - Operátor O2 dnes oznámil své provozní a finanční výsledky za 1. pololetí 2016. Díky rostoucímu zájmu zákazníků o nové služby a jejich historicky nejvyšší loajalitě vzrostl čistý zisk meziročně o 10 % na 2,552 miliard Kč
Provozní výnosy klesly o necelé jedno procento na 18,22 miliardy Kč, proti loňsku ale jejich pokles zpomalil. Výnosy v segmentu pevných linek se snížily o 1,5 procenta a mobilní služby zaznamenaly pokles o 0,5 procenta.
"I přes pokračující tlak zejména v segmentu firemních zákazníků a od května též dopad nové regulace roamingu se O2 podařilo udržet výnosy na úrovni loňského roku a mírně zvýšit provozní zisk," uvedla firma.
V samotném druhém čtvrtletí konsolidovaný čistý zisk firmy meziročně stoupl o 4,3 procenta na 1,31 miliardy korun. Provozní výnosy klesly o půl procenta na 9,19 miliardy korun, snížily se ale také provozní náklady meziročně o 4,4 procenta pod dvě miliardy korun. Analytik Komerční banky Miroslav Frayer uvedl, že čtvrtletní výsledky O2 mírně překonaly tržní odhad a vyšší než očekávání byl zejména pokles provozních nákladů. "Výsledky vnímáme mírně pozitivně, cena akcií by měla reagovat růstem," doplnil.
Počet mobilních zákazníků se v prvním pololetí snížil o 0,9 procenta na 4,9 milionu, průměrný měsíční výnos na jednoho se ale zvýšil o dvě koruny na 286 Kč. Datový provoz stoupl o 80 procent a počet klientů využívajících internet v mobilu se zvýšil o 15 procent na 1,67 milionu. Více než 50 procent telefonů v síti O2 již spadá do kategorie chytrých zařízení a každý čtvrtý podporuje technologii LTE.
Množství internetových přípojek xDSL v pevné síti meziročně kleslo o dvě procenta na 782.000, z toho ale počet rychlejších přípojek VDSL stoupl o 16 procent. Počet uživatelů O2 TV se zvýšil o 30 procent na 247.000.
Množství pevných hlasových linek kleslo o 14 procent na 760.000. "Neomezené volání z pevných linek do všech sítí, které nabízíme od začátku roku, si naši zákazníci oblíbili. Svědčí o tom skutečnost, že s novým tarifem volají o 40 % více, počet odchozích minut do mobilních sítí vzrostl dokonce o více než 200 %," říká předseda představenstva a generální ředitel O2 Czech Republic Tomáš Budník.
"Roste také obliba digitální televize O2 TV, kterou si za poslední rok pořídilo 35 tisíc nových zákazníků. Počet těch, kteří se na televizi dívají přes internet nebo na mobilních zařízeních, se meziročně zvýšil dva a půl krát," dodal.
"Rostoucí zájem zákazníků se pozitivně projevil i v našich finančních výsledcích. Proto jsme mohli investovat do oblastí, které zákazníkům přinesou nové zážitky. Nakoupili jsme další exkluzivní sportovní práva a na začátku srpna tak spustíme nový kanál O2 TV Fotbal. Abychom mohli zákazníkům nabídnout rychlejší mobilní datové připojení, koupili jsme v nedávno skončené aukci frekvencí více než polovinu dostupného spektra," doplňuje na webu o2.cz Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel společnosti.
Majoritním vlastníkem O2 je investiční skupina PPF s podílem okolo 84 procent. Od O2 se loni oddělil vlastník pevné a mobilní sítě a datových center CETIN.
Témata: O2, ekonomika, mobilní operátoři
Související
4. srpna 2022 12:05
11. července 2022 12:49
19. června 2020 16:11
25. prosince 2019 17:54
21. srpna 2019 16:17
15. dubna 2019 12:44