Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodej aut v Česku opět stoupl, ve vedení je stále Škoda

Škoda Auto, a.s.
Škoda Auto, a.s.
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Praha - Po červencovém propadu se prodej nových osobních aut v srpnu vrátil k 16procentnímu růstu, oznámil dnes Svaz dovozců automobilů (SDA). První je značka Škoda s růstem o 12,5 procenta na 54.801 prodaných vozů.

Prodej nových osobních aut za osm měsíců letošního roku meziročně vzrostl o 13 procent na 172.768 vozů.

Po značce Škoda následuje Volkswagen který zvýšil prodej o pět procent na 17.236 aut, a třetí Hyundai prodal 13.763 aut, tedy o téměř sedm procent meziročně více. Na dalších místech jsou značky Ford, Dacia a Renault.

Nejprodávanějšími modely je čtveřice škodovek: Octavia (19.072 vozů), Fabia (14.511), Rapid (7595) a Superb (7513), následuje Hyundai i30 (5158 vozů) a VW Golf (4047). "Prodejní výkon naší distribuční sítě se v srpnu po plánované třítýdenní červencové celozávodní dovolené rychle vrátil do zaběhnutých kolejí, což se pozitivně odrazilo na meziročním růstu registrací nových osobních vozů Škoda. Stále evidujeme nárůst objednávek," uvedl šéf Škody Auto Česká republika Luboš Vlček.

Podíl aut nakupovaných firmami je 71 procent, 26 procent kupují soukromé osoby a zhruba tři procenta představuje operativní leasing pro domácnosti. Podíl prodávaných aut s benzinovým motorem je 54,6 procenta, diesely mají 42,6 procenta, CNG jedno procento a půl procenta tvoří hybridy.

Přes celkový pokles registrací autobusů oproti loňskému roku o 7,6 procenta na 620 vozů se v samotném srpnu jejich odbyt zvýšil na dvojnásobných 95 vozidel. První je domácí SOR před Iveco Bus a Setrou. Kategorie motocyklů vzrostla meziročně o 0,3 procenta na prodaných 13.883 strojů. Nejvíce prodala Honda, následuje Maxon a Yamaha.

Témata:  automobilový průmysl Škoda ekonomika

Související

Aktuálně se děje

6. října 2025 21:53

Trojan dostal velkou filmovou roli. Zahrál si slavného sportovce

Film NEPELA je jedním z očekávaných filmů roku a dnes jeho tvůrci představují finální plakát a trailer, ve kterém diváci mohou vidět obrysy díla, jehož tvorba trvala přibližně pět let. Režisér a scenárista Gregor Valentovič začal scénář psát během pandemie koronaviru a film do kin vstoupí 30. října.

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy