Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Obchodní řetězce bojují o zákazníky. Na co je lákají?

Nákupy a obchodní řetězce, ilustrační fotografie
Nákupy a obchodní řetězce, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Praha - Společnost Česká distribuční analyzovala 575 titulních stran slevových letáků. Obchodní řetězce se snaží nalákat Čechy především na levnějí maso a alkohol.

"Titulní strany slevových letáků hrají z pohledu obchodníků důležitou roli. Jsou totiž nejefektivnější cestou, jak spotřebitele zaujmout a dostat ho do prodejny," sdělil Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční, která se distribucí letáků zabývá. Podle Sikory jsou titulní strany letáků "lakmusovým papírkem" chutí českého spotřebitele.

Prodejci většinou lákají na méně zdravé potraviny a podle Sikory lze říci, že lidem přijde atraktivnější sleva na čokoládu než na mrkev. Ze slazených nápojů se pak objevily na titulní straně v 68 procentech případů kolové nápoje.

Téměř na polovině titulních stran se objevila piva a drůbeží masa, přibližně na třetině pak vepřové. Kromě potravin se často nabízelo drogistické zboží jako jsou prací prášky (73 výskytů) či toaletní papír (52 slev).

Témata:  obchody slevy Češi

Související

Aktuálně se děje

8:24

Felix Slováček je po další operaci. Problém nejde úplně odstranit, přiznal

Dáda Patrasová si v poslední době mohla dělat obavy o manžela i syna. Oba se totiž museli podrobit operaci. Felix Slováček starší se potýká s problémem, který se vyskytuje opakovaně. Podle jeho slov ho navíc nejde definitivně odstranit. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy