Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Britská vláda chce zvýšit minimální mzdu

Londýn
Londýn
Foto: Pixabay

Londýn - Minimální mzda v Británii nyní činí 7,2 liber (zhruba 227 Kč). Britský ministr financí Philip Hammond ji od dubna 2017 plánuje pro pracovníky od 25 let zvýšit na 7,5 libry na hodinu (téměř 237 Kč).

Konzervativec Hammond představí i další detaily hospodářské politiky nové vlády. Chystaná opatření mají podle Bloombergu pomoci "obyčejným dělnickým rodinám" a to zejména v oblasti bydlení.

Minimální mzda stoupne o 4,2 procenta, což je více než čtyřnásobek současné míry inflace.

Ke zvýšení sazeb minimální mzdy přistoupil již Hammondův předchůdce v úřadu George Osborne. Ten také předpověděl, že do roku 2020 by mohla vzrůst až na 9 liber (přibližně 284 Kč). Základní sazba minimální mzdy pro stanovenou týdenní pracovní dobu 40 hodin činí v Česku 9 900 Kč za měsíc nebo 58,70 Kč za hodinu,

Témata:  Velká Británie,  minimální mzda

Aktuálně se děje

9. října 2026 9:13

Pravda o vztahu dvou slovenských hvězd. Nagy odhalil, jak si rozumí s Rážem

V šoubyznyse to tak někdy bývá, že vztahy mezi některými lidmi jsou vyhrocené. Na Slovensku třeba rád přitahuje kontroverze Jožo Ráž z legendární kapely Elán. Jak ho vnímají kolegové z hudební scény? Odpověď naznačil Peter Nagy. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Ilustrační fotografie.

Komentář

Český průmysl v červenci rostl. Má to ale háček

Červencová čísla českého průmyslu jsou ve výsledku spíše příznivá, i když po velmi silném červnu přišlo meziměsíční ochlazení. Průmyslová produkce po očištění o vliv počtu pracovních dnů meziročně vzrostla o 3,1 procenta, zatímco proti červnu se po sezonním očištění snížila o 1,1 procenta. Meziroční růst tak pokračuje už osmnáctý měsíc v řadě. Nejvíce k němu přispěla výroba motorových vozidel a výroba elektřiny, růst ale zaznamenala také výroba elektrických zařízení, kovů či počítačů a elektroniky.