Praha - Do pilotního provozu elektronické evidence tržeb (EET) se do pondělí přihlásilo 21.338 podnikatelů, kteří zaslali 9,1 milionu účtenek. Projekt bude v ostrém provozu spuštěn ve čtvrtek 1. prosince. V první fázi se týká hotelů a restaurací, tedy zhruba 40 tisíc podnikatelů.
Podnikatelé si v pilotním provozu mohou otestovat funkčnost pokladního zařízení s instalovaným certifikátem.
Počet účtenek zaslaných do systémů Finanční správy vnímá zakladatel pokladního systému Septim.cz Zbyněk Švec jako alarmující. "Pokud vezmeme v potaz kapacitu systému EET, která čítá přijetí 6000 účtenek za jednu sekundu, tak za necelý měsíc fungování zkušebního provozu bylo zaevidováno tolik účtenek, kolik jich může v ostrém provozu přijít za pouhou půlhodinu," uvedl.
"Můžeme jen doufat, že nedojde ke stejnému fiasku jako v případě zavádění registru vozidel, kdy systém zkolaboval hned první den," dodal.
Registrační údaje, se kterými se lze k systému přihlásit, přiděluje Finanční správa od 1. září. Dosud správa vydala 47.870 autentizačních údajů. Každý podnikatel si přitom může údajů vyžádat více, navíc podle Finanční správy o údaje žádají již i podnikatelé, kterých se evidence tržeb týká až od 1. března.
Osobně si pro obálku s autentizačními údaji přišlo nejvíce podnikatelů v Jihomoravském kraji (3290) a ve Středočeském kraji (3289). Do datové schránky bylo doručeno nejvíce autentizačních údajů v Praze (5236) a Jihomoravském kraji (2122).
Témata: elektronická evidence tržeb, firmy, účtenky
Související
1. ledna 2023 8:20
21. prosince 2022 10:51
16. prosince 2022 15:38
14. prosince 2022 12:23
14. prosince 2022 9:19
7. prosince 2022 11:14