Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Snad EET nebude propadák jako registr vozidel, doufá zakladatel systému

EET - elektronická evidence tržeb
EET - elektronická evidence tržeb
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Praha - Do pilotního provozu elektronické evidence tržeb (EET) se do pondělí přihlásilo 21.338 podnikatelů, kteří zaslali 9,1 milionu účtenek. Projekt bude v ostrém provozu spuštěn ve čtvrtek 1. prosince. V první fázi se týká hotelů a restaurací, tedy zhruba 40 tisíc podnikatelů.

Podnikatelé si v pilotním provozu mohou otestovat funkčnost pokladního zařízení s instalovaným certifikátem.

Počet účtenek zaslaných do systémů Finanční správy vnímá zakladatel pokladního systému Septim.cz Zbyněk Švec jako alarmující. "Pokud vezmeme v potaz kapacitu systému EET, která čítá přijetí 6000 účtenek za jednu sekundu, tak za necelý měsíc fungování zkušebního provozu bylo zaevidováno tolik účtenek, kolik jich může v ostrém provozu přijít za pouhou půlhodinu," uvedl.

"Můžeme jen doufat, že nedojde ke stejnému fiasku jako v případě zavádění registru vozidel, kdy systém zkolaboval hned první den," dodal.

Registrační údaje, se kterými se lze k systému přihlásit, přiděluje Finanční správa od 1. září. Dosud správa vydala 47.870 autentizačních údajů. Každý podnikatel si přitom může údajů vyžádat více, navíc podle Finanční správy o údaje žádají již i podnikatelé, kterých se evidence tržeb týká až od 1. března.

Osobně si pro obálku s autentizačními údaji přišlo nejvíce podnikatelů v Jihomoravském kraji (3290) a ve Středočeském kraji (3289). Do datové schránky bylo doručeno nejvíce autentizačních údajů v Praze (5236) a Jihomoravském kraji (2122).

Témata:  elektronická evidence tržeb firmy účtenky

Související

Aktuálně se děje

29. října 2025 10:27

Otevírací doba po 28. říjnu. Kdy se letos obchody ještě podřídí zákonu?

V Česku se dnes ráno mohly po svátečním úterý opět otevřít obchody. Na podzim už se jejich provozovatelé nebudou muset podřizovat zákonu, letos je to ale ještě čeká. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Když se řekne cloud, většina z nás si vybaví rychlost, flexibilitu a neomezený prostor. Ale přemýšleli jste někdy nad tím, kdo vlastně přináší doporučení a osvědčené postupy, aby tento prostor nebyl „divokým západem“ digitálního světa? V době, kdy se do cloudu přesouvají i kritické služby státu a zdravotnictví, už nejde jen o pohodlí, ale i o otázku bezpečnosti a důvěry. A právě proto vznikla mezinárodní komunita odborníků – Aliance pro cloudovou bezpečnost (CSA). Jejím cílem je sjednocovat standardy a sdílet know-how napříč trhem. V článku se podíváme, co dělá a proč její práce může zajímat i vás.