Praha - Systém elektronické evidence tržeb (EET), který zpracovává údaje o zaslaných účtenkách, fungoval během Silvestra bez problémů, uvedla dnes mluvčí Finanční správy Petra Petlachová. Připustila ale, že některé další části celého systému měly krátkodobý výpadek.
Mezi 17:00 a 19:00 byly kvůli síťovým problémům částečně nedostupné některé funkce Daňového portálu. Nebylo tak možné se například zaregistrovat k EET a získat certifikát potřebný pro pokladní zařízení. Podnikatelé si rovněž nemohli ověřit vlastní zaevidované tržby.
Podnikatel, která hodlá evidovat tržby, totiž musí před zahájením EET požádat Finanční správu o autentizační údaje, které mu umožní přihlášení na Daňový portál. Po přihlášení si podnikatel na portále zaeviduje své provozovny a vygeneruje certifikát, který poté nainstaluje do svého pokladního zařízení.
Od 1. prosince do 29. prosince 2016 odeslali restauratéři a hoteliéři do systému EET zhruba 73,7 milionu účtenek. Zároveň finanční správa eviduje zhruba 1900 oznámení o nevydání účtenky. Do EET je zatím zapojeno 42.277 podnikatelů.
Témata: elektronická evidence tržeb
Související
1. ledna 2023 8:20
21. prosince 2022 10:51
16. prosince 2022 15:38
14. prosince 2022 12:23
14. prosince 2022 9:19
7. prosince 2022 11:14