reklama

Vyplývá to z ankety ČTK. Autentizační údaje si zatím vyzvedla jen čtvrtina z 250.000 obchodníků, kterých se týká druhá vlna EET. Zhruba 180.000 subjektů tak má na připojení 12 pracovních dnů, což podle prodejců pokladních systémů nelze stihnout.

"V rámci visegrádské čtyřky jsme se s takovým vyčkáváním ještě nesetkali. Je třeba si uvědomit, že dodání EET pokladny a její zprovoznění zabere nějaký čas a naši obchodní partneři jím budou stále víc limitováni," uvedl František Pastirčák z výrobce pokladen Elcom Prešov.

Poptávka narůstá každý den a dodavatelé, jejichž technici musejí osobně provádět instalace u zákazníků, jsou už nyní na svém kapacitním limitu. "Z původních desítek dodavatelů tak v tuto chvíli zbylo zhruba pět, kteří jsou schopni odbavovat obratem stovky až tisíc zákazníků denně," uvedl k situaci na trhu Michal Wantulok ze společnosti Dotykačka. Ta nyní zvažuje i víkendový prodej a prodloužení pracovní doby.

Podle šéfa dceřiné firmy O2 eKasa, která je největším dodavatelem pokladen pro EET, Luboše Lukasíka dosavadní vývoj de facto kopíruje první vlnu, kdy tři týdny před startem neměla přihlašovací údaje ani polovina subjektů. "Začíná se zároveň ukazovat, že trh je dodavateli EET přesycený a podnikatelé se už v nabídkách ztrácí. Podobně tomu bylo i v Chorvatsku. Dokonce jsme zaznamenali i snahy menších dodavatelů o akční výprodeje," dodal.

Provozovatel pokladních systémů Markeeta vyřizoval v období kolem 1. prosince stovky telefonátů denně. "Při spuštění druhé vlny očekáváme řádově tisíce hovorů denně. Na základě tohoto očekávání jsme výrazně posílili naše call centrum a kromě toho budeme alokovat na telefonickou podporu v tomto období naše interní zdroje," řekl Hynek Pášma.

Předseda Družstva CBA sdružujícího 950 prodejen Roman Mazák odhaduje, že na EET je nyní kompletně připravena asi pětina prodejen. "Spousta obchodníků nemá představu o technické a časové náročnosti zavedení EET, a tak nechávají vše na poslední chvíli. Někteří možná očekávají, že EET bude zrušeno," dodal Mazák k nízkému číslu obchodníků, kteří si dosud vyzvedli autentizační údaje.

Loading...

0 komentářů Napište svůj názor

reklama