Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ceny v zahraničním obchodu se v průměru snížily

Placení, tržby, ilustrační foto
Placení, tržby, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Praha - V prosinci 2016 vývozní ceny meziměsíčně vzrostly o 0,5 %, dovozní ceny o 1,3 %. Směnné relace dosáhly hodnoty 99,2 %. Meziročně se vývozní ceny snížily o 0,5 %, dovozní ceny vzrostly o 1,5 %. Směnné relace dosáhly hodnoty 98,0 %. Uvedl to dnes Český statistický úřad (ČSÚ).

Za celý loňský rok klesly ve vývozních cenách především ceny minerálních paliv, a to o 13 procent. Ceny chemikálií byly nižší o 6,2 procenta, polotovarů o 4,1 procenta a ceny strojů a dopravních prostředků o dvě procenta. Rostly naopak ceny živočišných a rostlinných olejů a ceny nápojů a tabáku.

V dovozních cenách se loni snížily ceny minerálních paliv o 22,6 procenta, chemikálií o 4,4 procenta, polotovarů o 3,9 procenta a ceny strojů a dopravních prostředků o 1,2 procenta. Rostly pouze ceny nápojů a tabáku.

V prosinci měl podstatný vliv na meziroční snížení cen vývozu o půl procenta pokles cen strojů a dopravních prostředků o 0,7 procenta, uvedl ČSÚ. Významně podle něj klesly také ceny chemikálií a ceny polotovarů. Vzrostly naopak ceny minerálních paliv a ceny ostatních surovin.

Vyšší ceny minerálních paliv o 12,3 procenta měly podle statistiků největší vliv na vývoj celkového meziročního indexu dovozních cen. V prosinci se dovozní ceny zvýšily o 1,5 procenta. Rostly i ceny potravin a polotovarů. Naopak klesly ceny chemikálií a ceny strojů a dopravních prostředků.

Témata:  ceny zboží Český statistický úřad (ČSÚ) ekonomika

Související

Aktuálně se děje

4. června 2025 11:07

Tragický požár na Barrandově. Hořelo v bytě, jeden člověk přišel o život

Tragickou bilanci má úterní večerní požár bytu v panelovém domě na pražském Barrandově. Desítky lidí se úspěšně evakuovaly, jeden člověk ale přišel o život. Příčina požáru je předmětem probíhajícího vyšetřování. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.