New York - Portál YouTube, který spadá pod americkou firmu Google, dál přichází o zisky z reklam. Firmy nechtějí být spokovány s kontroverzními videi.
YouTube je klíčovým motorem růstu společnosti Google. Příjmy Googlu z reklamy na YouTube podle výzkumné společnosti eMarketer v loňském roce dosáhly 5,58 miliardy dolarů (zhruba 140 miliard Kč), napsala agentura Reuters.
Portál se stal terčem kritiky kvůli zobrazování reklam u videí s homofobní či antisemitskou tematikou.
Od inzerce na YouTube se již dříve odvrátila řada známých britských značek, například maloobchodní řetězec Marks & Spencer. Přerušení inzerce ve čtvrtek nově oznámily největší americká banka JPMorgan Chase & Co a farmaceutická společnost Johnson & Johnson, ve středu stejný krok ohlásili američtí telekomunikační operátoři Verizon a AT&T.
Google se tento týden za praktiky při zobrazování reklamy omluvil a slíbil změny. "Rád bych se omluvil našim partnerům a zadavatelům reklamy, kterých se mohlo dotknout, že jejich inzerce se objevila u kontroverzního obsahu," řekl šéf evropské divize podniku Matt Brittin.
Související
9. dubna 2022 19:29
1. března 2022 13:22
26. února 2022 22:42
29. září 2021 16:49
29. září 2021 13:01
4. března 2021 21:58