Dvořák může podle ministra zemědělství Mariana Jurečky (KDU-ČSL) Budvaru pomoci při zefektivnění marketingu a prodeje v zahraničí. "Je to člověk, který má zkušenosti s výrobou a prodejem piva i jeho marketingem, jak z České republiky, tak i ze zahraničí. Myslím si, že může velice vhodně a dobře doplnit kvalitní manažerský tým, který dneska v Budějovickém Budvaru je," sdělil ministr.

Dvořák je uznávaným odborníkem na marketing. Podle Lidových novin stál například u konceptu restaurací Staropramenu Potrefená husa nebo u zavádění tankového prodeje piva v Prazdroji. Pracoval jako manažer značky Staropramen a posléze jako ředitel marketingu v Pivovarech Staropramen. Byl také ředitelem marketingu pro střední Evropu v pivovarnické společnosti Anheuser-Busch InBev a ředitelem značky a marketingové komunikace v O2. Naposledy působil jako mezinárodní ředitel značky Pilsner Urquell ve společnosti SABMiller.

Dvořákův předchůdce Boček pivovar vedl od roku 1991, do Budvaru nastoupil v roce 1984 jako technolog. Loni obdržel od prezidenta Miloše Zemana státní vyznamenání.

Budvar jako čtvrtý největší výrobce v Česku vyváží pivo do 76 zemí. Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, nese od roku 1967 název národní podnik Budějovický Budvar. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát. Budějovický Budvar loni prodal 1,61 milionu hektolitrů piva, což je nejvíce v historii podniku. Za 11 let zvýšil pivovar výstav o 40 procent. Meziročně výstav vzrostl o 0,8 procenta.

"Pro mě je to obrovská pocta a výzva, jak posunout tuto firmu, která je dnes velmi dobře fungující podnik, na vyšší úroveň. Jak se dlouho pohybuji ve světě piva, zejména v zahraničí, jsem čím dál víc přesvědčen, že české pivo je nejlepší na světě, neuvěřitelný fenomén, u nějž je prakticky nemožné napodobit chuťový profil, ale nemyslím si, že je dobře, že má na mezinárodních trzích minimální podíl, čísla jsou někde pod čtvrt procenta. Budvar si zaslouží výrazně více, abychom hráli výraznou roli na top deseti, dvaceti trzích," řekl ČTK Dvořák.

Na domácím trhu chce Budvaru vrátit "silnou a sebevědomou pozici" v prémiovém segmentu, kterou podle něj Budvar vždy hrál, a chce se věnovat náborům zaměstnanců a jejich motivaci. První měsíce bude podnik poznávat. "Začnu odvětvími, které jsou mi bližší, marketing a obchod. Ale mým primárním cílem je najít nové příležitosti. Budvar má ideální pozici s tím něco udělat: je národní pivovar, ctí tradice a má velmi silné přesvědčení o tom, že tradice se šidit nedají a nemají," uvedl Dvořák.