Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

České firmy vyvážejí víc, export vzrostl

Dovoz a vývoz zboží
Dovoz a vývoz zboží
Foto: Pixabay

Praha - Podle předběžných údajů Českého statistického úřadu skončila v červenci bilance zahraničního obchodu se zbožím v běžných cenách schodkem 2,1 mld. Kč, který byl meziročně o 1,9 mld. Kč větší.

"Hlavním činitelem na červencový zahraniční obchod byla ropa a obchod s motorovými vozidly. Na zvýšení schodku se kromě toho projevil také obchod se zemním plynem a základními kovy," uvedl Karel Král z odboru statistiky zahraničního obchodu ČSÚ. Příznivý vliv měl růst přebytku obchodu s motorovými vozidly, přívěsy a návěsy.

V porovnání s červencem loňského roku vzrostl vývoz o 5,8 procenta na 240,1 miliardy korun a dovoz o 6,6 procenta na 242,1 miliardy korun.

Bilance zahraničního obchodu se státy EU 28 skončila v červenci přebytkem 38,9 miliardy Kč a byla meziročně o 7,4 miliardy korun vyšší. Schodek obchodu se státy mimo EU se prohloubil o 9,5 miliardy korun na 39,7 miliardy korun.

ČSÚ také provedl pravidelné roční zpřesnění údajů. Podle definitivních údajů za rok 2016 vzrostl v národním pojetí meziročně vývoz o 1,1 % na 3 299,1 mld. Kč a dovoz o 0,1 % na 3 135,5 mld. Kč. Obchodní bilance skončila přebytkem 163,7 mld. Kč ve srovnání s 131,0 mld. Kč v roce 2015.

Témata:  zahraniční obchod dovoz a vývoz Český statistický úřad (ČSÚ)

Související

Aktuálně se děje

3. června 2025 19:28

Ministr Blažek oznámil, že skončí i jako poslanec

Ministr spravedlnosti Pavel Blažek (ODS) skončí nejpozději po podzimních sněmovnách volbách i jako poslanec. Oznámil to v úterý na sociální síti. Blažek se už v pátek rozhodl, že podá demisi. Nahradí ho poslankyně Eva Decroix. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.