reklama

 Zájem se také z e-shopů částečně přesunul do kamenných nákupních center, například před obchodními centry na pražském Černém mostě a na Zličíně se tvořily kolony aut. Vyplývá to z dnešní ankety ČTK mezi obchodníky.

Podle ředitelky Slevomatu Marie Havlíčkové měla většina lidí po výplatě a zároveň to byly poslední dny, kdy bylo možné garantovat včasné dodání zboží do Vánoc v internetových obchodech.

"Opět jsme zaznamenali výrazný nárůst počtu zákazníků. Mezi nejprodávanější položky sice stále ještě patří kosmetické balíčky nebo oblečení. Skladba nákupních košíků ale ukazuje, že už to není tolik o nákupu dárků jako spíše o potravinách na sváteční stůl. Vedle alkoholu se prodává ovoce, zelenina a mléčné výrobky," řekl ČTK mluvčí řetězce Tesco Václav Koukolíček.

V obchodech s elektronikou Euronics byly podle mluvčí Lenky Mastešové prodejní výsledky srovnatelné s předchozím víkendem, ale meziročně narostly téměř o 60 procent. "Adventní prodeje na e-shopu Euronics.cz absolutně ovládla svítící autodráha Magic Tracks. V prodejnách je žebříček TOP produktů absolutně odlišný. Dál vedou prodeje čističky vzduchu a na druhém místě je zastřihovač vousů Braun," dodala.