Paříž - Prodej nových osobních automobilů v západní Evropě se v březnu meziročně snížil o šest procent na 1,7 milionu vozů, a to zejména kvůli klesající poptávce v Británii, Německu a Itálii.
Vyplývá to z dnešních údajů výzkumné organizace LMC Automotive. V únoru přitom vykázal západoevropský automobilový trh meziroční nárůst o 3,5 procenta.
Německo, které je největším automobilovým trhem v Evropě, již ve středu ohlásilo meziroční pokles březnového prodeje automobilů o více než tři procenta. V Itálii se prodej propadl o téměř šest procent a v Británii dokonce o téměř 16 procent, napsala agentura Reuters.
Zpráva LMC o prodeji automobilů v západní Evropě je založena na dostupných údajích o registraci vozidel v jednotlivých zemích a na odhadech pro některé menší trhy. Oficiální zprávu o březnovém vývoji prodeje aut v celé Evropské unii zveřejní 18. dubna Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).
Témata: auto, ekonomika, automobilový průmysl
Související
11. října 2024 21:06
23. září 2024 12:26
12. září 2024 10:24
22. června 2024 20:23
6. června 2024 11:54
17. ledna 2024 17:02