Melbourne - Finanční poradci pracující pro největší australskou banku Commonwealth Bank of Australia (CBA) si nechali platit za služby i léta po smrti klientů, v jednom případě to bylo deset let. Zákazníci banku také obviňují, že vybírala poplatky za služby, které jim neposkytovala. Případ vyšetřuje australská královská komise, informují dnes zahraniční média.
Šéfka banky Marianne Perkovicová na slyšení před komisí přiznala, že banka o problému věděla celé roky, a připustila, že praxe zpoplatňovat neprovedené poradenství se rozšířila i na zemřelé klienty. Vyšetřovatelé zjistili, že jeden z poradců věděl, že klient zemřel v roce 2004, ale měsíční poplatky inkasoval až do roku 2015.
Server ABC News v této souvislosti vysvětlil, že vypořádání majetku je v Austrálii standardně dokončeno do jednoho roku od úmrtí. Účty jsou tudíž uzavřeny a žádné poplatky se z nich strhávat nemohou. Ve zmíněném desetiletém případě šlo zřejmě o složité dědické řízení s řadou rozporovaných nároků.
Banka komisi sdělila, že finanční poradci, kteří se na protiprávním jednání podíleli, byli potrestáni pokutou. CBA více než 310.000 klientům vyplatila celkem 118,5 milionů australských dolarů (téměř 1,9 miliardy Kč) za zpoplatněné a neuskutečněné služby v období od července 2007 do června 2015.
Server BBC upozornil, že banka CBA byla už dříve vyšetřována za údajné porušení zákonů o boji proti praní špinavých peněz i za poskytování nevhodného finančního poradenství.
Ministr financí dnes v rozhovoru s novináři prohlásil, že šetření přineslo hluboce zneklidňující důkazy a že porušení zákona může být potrestáno i odnětím svobody.
Témata: Austrálie, bankovní poplatky , ekonomika
Související
7. listopadu 2024 11:08
28. října 2024 3:07
26. října 2024 6:15
21. října 2024 20:05
21. října 2024 11:58
18. října 2024 12:19