Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kdo nahradí lidskou sílu? Umělá inteligence vyřeší styk se zákazníky

Robotika, ilustrační foto
Robotika, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Praha - Uměla inteligence vyřeší firmám až polovinu komunikace se zákazníky. Téměř 60 procent podniků již má takzvané virtuální asistenty.

Vyplývá to ze studie MIT Technology Review, které se zúčastnilo 550 manažerů z 30 zemí.

Firmy využívající při komunikaci umělou inteligenci mají o 80 procent spokojenější zákazníky než konkurenti, plyne dál z průzkumu. Umělá inteligence však není jediným nástrojem, které firmy při péči o zákazníky využívají. Při nákupech na internetu se mohou lidé setkat například také s tzv. chatboty, což jsou počítačové programy naprogramované k automatizované komunikaci s lidmi, které nahrazují například pracovníky call center.

Umělou inteligenci využívají například americký dopravní přepravce Uber či čínský e-shop Alibaba. Firmy v Česku se s ní teprve seznamují a většina českých e-shopů využívá umělou inteligenci zatím jen omezeně. Z větší částí stojí za komunikací se zákazníkem lidský faktor, ale obchody hovoří o postupném posunu. "Firmy v Česku se teprve seznamují s umělou inteligencí. Zejména v odvětvích jako je cestování, automobilový průmysl nebo zdravotnictví," uvedla ředitelka české technologické firmy Rebel&Glory Gabriela Teissing.

Témata:  firmy Roboti

Související

Aktuálně se děje

20. října 2025 16:20

Tajemství milionové investice. Agáta Hanychová šla s pravdou ven

Agátu Hanychovou do značné míry živí sociální sítě, kde nemá problém ukazovat ani soukromí. V jejím osobním životě se přitom dějí velké věci. Trojnásobná maminka odhalila, do čeho se kvůli svým dětem rozhodla investovat. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Když se řekne cloud, většina z nás si vybaví rychlost, flexibilitu a neomezený prostor. Ale přemýšleli jste někdy nad tím, kdo vlastně přináší doporučení a osvědčené postupy, aby tento prostor nebyl „divokým západem“ digitálního světa? V době, kdy se do cloudu přesouvají i kritické služby státu a zdravotnictví, už nejde jen o pohodlí, ale i o otázku bezpečnosti a důvěry. A právě proto vznikla mezinárodní komunita odborníků – Aliance pro cloudovou bezpečnost (CSA). Jejím cílem je sjednocovat standardy a sdílet know-how napříč trhem. V článku se podíváme, co dělá a proč její práce může zajímat i vás.