Praha - Uměla inteligence vyřeší firmám až polovinu komunikace se zákazníky. Téměř 60 procent podniků již má takzvané virtuální asistenty.
Vyplývá to ze studie MIT Technology Review, které se zúčastnilo 550 manažerů z 30 zemí.
Firmy využívající při komunikaci umělou inteligenci mají o 80 procent spokojenější zákazníky než konkurenti, plyne dál z průzkumu. Umělá inteligence však není jediným nástrojem, které firmy při péči o zákazníky využívají. Při nákupech na internetu se mohou lidé setkat například také s tzv. chatboty, což jsou počítačové programy naprogramované k automatizované komunikaci s lidmi, které nahrazují například pracovníky call center.
Umělou inteligenci využívají například americký dopravní přepravce Uber či čínský e-shop Alibaba. Firmy v Česku se s ní teprve seznamují a většina českých e-shopů využívá umělou inteligenci zatím jen omezeně. Z větší částí stojí za komunikací se zákazníkem lidský faktor, ale obchody hovoří o postupném posunu. "Firmy v Česku se teprve seznamují s umělou inteligencí. Zejména v odvětvích jako je cestování, automobilový průmysl nebo zdravotnictví," uvedla ředitelka české technologické firmy Rebel&Glory Gabriela Teissing.
Související
20. listopadu 2024 9:58
21. srpna 2024 17:42
17. dubna 2024 21:41
12. července 2023 18:33
3. července 2023 21:36
9. dubna 2023 9:59