Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kdo nahradí lidskou sílu? Umělá inteligence vyřeší styk se zákazníky

Robotika, ilustrační foto
Robotika, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Praha - Uměla inteligence vyřeší firmám až polovinu komunikace se zákazníky. Téměř 60 procent podniků již má takzvané virtuální asistenty.

Vyplývá to ze studie MIT Technology Review, které se zúčastnilo 550 manažerů z 30 zemí.

Firmy využívající při komunikaci umělou inteligenci mají o 80 procent spokojenější zákazníky než konkurenti, plyne dál z průzkumu. Umělá inteligence však není jediným nástrojem, které firmy při péči o zákazníky využívají. Při nákupech na internetu se mohou lidé setkat například také s tzv. chatboty, což jsou počítačové programy naprogramované k automatizované komunikaci s lidmi, které nahrazují například pracovníky call center.

Umělou inteligenci využívají například americký dopravní přepravce Uber či čínský e-shop Alibaba. Firmy v Česku se s ní teprve seznamují a většina českých e-shopů využívá umělou inteligenci zatím jen omezeně. Z větší částí stojí za komunikací se zákazníkem lidský faktor, ale obchody hovoří o postupném posunu. "Firmy v Česku se teprve seznamují s umělou inteligencí. Zejména v odvětvích jako je cestování, automobilový průmysl nebo zdravotnictví," uvedla ředitelka české technologické firmy Rebel&Glory Gabriela Teissing.

Témata:  firmy Roboti

Související

Aktuálně se děje

22. února 2025 18:21

Fanoušci biatlonu mohou jásat. Nové Město na Moravě bude centrem sportu do roku 2030

Fanoušci biatlonu v České republice mohou jásat. Nové Město na Moravě si zajistilo pořadatelství Světového poháru v biatlonu minimálně do roku 2030. Informaci potvrdila Mezinárodní biatlonová unie (IBU), která Vysočina Areně přidělila další čtyři ročníky prestižní soutěže, uvedla Česká televize.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy