Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Povánoční slevy? Rady, jak nenaletět na triky obchodníků

Slevy, ilustrační fotografie
Slevy, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Velké obchody budou ve čtvrtek po třech dnech otevřené a leckteré lákají zákazníky na povánoční slevy. Mnohdy jsou však ceny u řetězců zavádějící. Jan nenaletět na klasické prodejní triky?

Slevy jsou pro Čechy opravdu velkým lákadlem. Zejména hesla typu "akce" a "sleva" patří mezi ta slova, na které český zákazník slyší nejvíce.

Akční ceny, na které lidi velké obchody lákají, ale nejsou často vlastně ani slevy. Některé obchody nabízí slevu například padesát procent. Když si ale dáte konkrétní výrobek do srovnávače, zjistíte, že jej za tu cenu nabízí celá řada dalších prodejců.

Právě internetové srovnávače cen mohou být pro potenciální zákazníky vodítkem. Podívejte se, kolik takové zboží stojí u konkurence. Možná někde ušetříte i bez slevy.

Pokud zrovna nekupujete máslo, o kterém víte, kolik stojí, ale například televizi, pak je dobré se podívat u i konkurence. Podívejte se také na ceny, za které se zboží prodávalo například v říjnu. Mnoho prodejců před Vánoci cenu uměle navýší, aby ji poté mohli ponížit "slevou".

Lidé by se také neměli bát a na pokladně se ozvat v případě namarkování jiné ceny, než jaká se uvádí v letáku. Pokud u pokladny zjistíte nesrovnalosti, trvejte na ceně, jaká je u zboží uvedená v regálu nebo akčním letáku. Na takovou cenu máte nárok.

Témata:  obchody slevy a výprodeje EuroZprávy.cz

Související

Aktuálně se děje

11:07

Tragický požár na Barrandově. Hořelo v bytě, jeden člověk přišel o život

Tragickou bilanci má úterní večerní požár bytu v panelovém domě na pražském Barrandově. Desítky lidí se úspěšně evakuovaly, jeden člověk ale přišel o život. Příčina požáru je předmětem probíhajícího vyšetřování. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.