Velcí čínští internetoví prodejci masivně snižují ceny svého zboží, aby přilákali zákazníky, kteří čelí ekonomické nejistotě a hledají výhodné nabídky. Tato strategie přinesla významné výsledky firmám jako Alibaba a JD.com, které ve druhém čtvrtletí předčily očekávání analytiků, informoval americký deník The Wall Street Journal (WSJ).
Velké čínské online obchody se letos více angažují v slevových akcích a aktivně podněcují své obchodní partnery, aby se k nim připojili. V květnu spustila vlajková loď společnosti Alibaba, platforma Taobao, akci nazvanou "Taobao dobrá cena", kde si uživatelé mohou zakoupit levné zboží, například máslové sušenky za 40 centů (přibližně 9 Kč) za krabičku nebo gumové rukavice za 14 centů za pár.
Během nákupní akce, kterou Taobao pořádá každý rok 18. června, žádala platforma od obchodníků, aby poskytli alespoň 10% slevu na své produkty. Zboží s nižšími cenami nebo výraznějšími slevami pak bylo platformou preferováno.
Společnost JD.com odstartovala v průběhu roku program podpory v hodnotě 1,4 miliardy dolarů (přibližně 31 miliard Kč) s názvem "každý den nízká cena", který poskytuje slevy na různé produkty. Současně intenzivně pracovala na přilákání nových obchodníků, kteří nabízejí své zboží na její platformě.
Generální ředitelka Taobao a Tmall Group, čínské odnože Alibaby, Trudy Dai, v rozhovoru s analytiky uvedla, že se snaží ukázat uživatelům, že kvalitní zboží nemusí být drahé." Zaznamenala růst počtu kupujících z menších měst, kteří jsou citliví na ceny, a také mezi mladými a staršími lidmi.
Související
18. listopadu 2024 21:21
14. listopadu 2024 16:37
14. listopadu 2024 11:15
28. října 2024 11:54
19. října 2024 17:58
10. října 2024 12:27