Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Instagram dostal v Irsku pokutu 405 milionů eur za špatné nakládání s daty

Instagram
Instagram
Foto: Pixabay

Americká sociální síť Instagram, která patří společnosti Meta, dostala v Irsku pokutu 405 milionů eur (9,9 miliardy Kč). Oznámila to dnes tamní Komise pro ochranu dat (DPC). Ta vyšetřovala, jak platforma nakládá s osobními údaji teenagerů.

Jedná se o druhou nejvyšší pokutu udělenou podle přísných pravidel Evropské unie pro ochranu osobních údajů. Loni v EU dostal dosud nejvyšší pokutu 746 milionů eur (18,3 miliardy Kč) americký internetový prodejce Amazon za předávání osobních údajů v rozporu s pravidly jejich ochrany.

Vyšetřování irské Komise pro ochranu dat, která je v Evropské unii hlavním regulátorem firmy Meta, se soustředilo na to, jak Instagram odhalil osobní údaje uživatelů ve věku 13 až 17 let, včetně e-mailových adres a telefonních čísel. Minimální věk uživatelů sítě Instagram je 13 let.

Společnost Meta uvedla, že pokuta se týká starých nastavení, které před více než rokem aktualizovala. S peněžitým postihem nesouhlasí a hodlá se proti němu odvolat.

Irská Komise pro ochranu dat dnes v e-mailu uvedla, že další podrobnosti zveřejnění až příští týden. Úřad už loni vyměřil komunikační platformě WhatsApp, která rovněž spadá pod společnost Meta, pokutu 225 milionů eur (5,3 miliardy Kč) kvůli porušování unijního práva na ochranu soukromí.

Témata:  Instagram

Související

Aktuálně se děje

2. června 2025 10:39

Tajná oslava osmdesátin Karla Šípa. Zopakoval to, co už se jednou osvědčilo

Na první červnový den roku 2025 připadly kulaté 80. narozeniny Karla Šípa. Takové jubileum se samozřejmě nemohlo obejít bez pořádné oslavy, která se odehrála na Vltavě v Praze a jejím okolí. Šíp se rozhodl zopakovat scénář, který už se mu jednou osvědčil. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.