Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Insider: Společnost Twitter už uvědomila e-mailem zaměstnance o propouštění

Ilustrační fotografie.
Ilustrační fotografie.
Foto: Pixabay

Americká internetová společnost Twitter, kterou v minulých dnech převzal miliardář Elon Musk, dnes uvědomila e-mailem o ztrátě práce ty zaměstnance, kterých se týká hromadné propouštění. Informoval o tom technologický web Insider. Twitter se v souvislosti s tímto krokem rozhodl dnes dočasně uzavřít své kanceláře. Musk posléze podle Insideru na investorské konferenci řekl, že se chtěl z transakce vyvázat.

Společnost Twitter zaměstnává kolem 7500 lidí. V médiích se už objevily zprávy, že podnik zruší asi polovinu, nebo dokonce tři čtvrtiny pracovních míst.

"Dnes je váš poslední pracovní den ve společnosti," stojí ve zmiňované zprávě. Ti, kteří e-mail dostali, až do 2. února 2023 zůstanou zaměstnanci Twitteru, dostanou odstupné i benefity. "Během této doby budete ve výpovědní lhůtě a váš přístup do systémů Twitteru bude deaktivován," uvádí zpráva. Od dotyčných zaměstnanců se podle ní během tohoto období neočekává, že budou pracovat. Jsou však povinni dodržovat všechny zásady společnosti.

"V rámci snahy dostat Twitter na správnou cestu projdeme v pátek obtížným procesem snižování globální pracovní síly," uvedla podle médií firma ve čtvrtečním e-mailu. "Uvědomujeme si, že to bude mít dopad na řadu jednotlivců, kteří byli pro Twitter přínosem. Tento krok je bohužel nezbytný k zajištění budoucího úspěchu podniku," stojí ve sdělení. Firma také ohlásila dočasné uzavření kanceláří s cílem "zajistit bezpečnost všech zaměstnanců, stejně jako systémů Twitteru a dat uživatelů".

Musk dnes na konferenci investorů v New Yorku uvedl, že za Twitter zaplatil příliš mnoho a že se chtěl z obchodu vyvázat. "Snažil jsem se z obchodu vyvléknout," řekl podle webu Insider. "Myslím, že většina lidí by vzhledem k tomu, jak se trh letos vyvíjel, řekla, že cena je vysoká," dodal.

Nový majitel Twitteru dříve na sociální síti napsal, že firma zaznamenala "masivní" pokles příjmů, a obvinil z toho aktivistické skupiny vyvíjející tlak na inzerenty. Pokles nastal, "i když se nic nezměnilo na moderování obsahu a udělali jsme vše, co jsme mohli, abychom aktivisty uklidnili", uvedl dále. Neupřesnil, koho jako "aktivisty" označuje.

Twitter ve svých posledních čtvrtletních výsledcích zveřejněných v červenci vykázal pokles tržeb, což firma zčásti připsala nejistotě kolem dohody o jejím převzetí. Připomněla také oslabení trhu s digitální reklamou. Rostoucí inflace a obavy z recese donutily některé inzerenty snížit své rozpočty. Prodej reklamy tvořil ve druhém čtvrtletí více než 90 procent tržeb společnosti Twitter.

Již na květnové prezentaci pro inzerenty byly některé reklamní agentury a značky skeptické kvůli obavám, že Musk omezí moderování obsahu a bezpečnostní ochranu platformy.

K podnikům, které dočasně pozastavují reklamu na sociální síti, se dnes připojil německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto. Pozastavení inzerce na twitteru doporučil všem svým značkám.

Reklamu na twitteru pozastavují také například americký výrobce léků Pfizer či potravinářská společnost General Mills. Vedoucí pracovník nejmenované reklamní agentury listu The Wall Street Journal sdělil, že podobný krok učinily zhruba dvě desítky jejích klientů. "Klienti nechtějí konflikt, nechtějí kontroverzi," uvedl podle agentury Bloomberg reklamní magnát Martin Sorrell.

Musk minulý týden dokončil převzetí společnosti Twitter za 44 miliard dolarů (zhruba 1,1 bilionu Kč). Následně rozpustil devítičlennou správní radu a stal se jediným ředitelem podniku.

Musk, který je rovněž šéfem automobilky Tesla, je nejbohatším člověkem na světě. Podle indexu miliardářů, který sestavuje agentura Bloomberg, dosahuje aktuální hodnota jeho majetku 195 miliard dolarů (téměř pět bilionů Kč).

Témata:  X (dříve Twitter) Elon Musk

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy