Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nejcennější značky světa? Je zde nový žebříček, Facebook se propadá

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Apple

Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Její hodnota se zvýšila o devět procent na 234 miliard USD (5,4 bilionu Kč). Také další tři příčky patří technologickým značkám, jsou to Google, Amazon a Microsoft.

Vyplývá to z žebříčku stovky nejcennějších značek světa, který dnes zveřejnila výzkumná společnost Interbrand.

Celková hodnota všech značek v žebříčku stoupla o 5,7 procenta na 2,13 bilionu USD. Celkem 26 značek vykázalo dvouciferný procentní růst hodnoty. Nejrychleji rostoucím se stal sektor luxusu. Hodnota devíti jeho značek, jako Gucci, Louis Vuitton nebo Chanel, se meziročně zvýšila o 11 procent. Z jednotlivých značek nejvíce vzrostla hodnota Mastercardu, o 25 procent.

Polovinu značek v první desítce tvoří technologické. Letos však vypadl z první desítky Facebook, nahradil ho Disney. Nováčky v žebříčku jsou firma Uber na 87. místě a LinkedIn na 98. příčce. Mezi 100 nejhodnotnějších značek se po šesti letech vrátil také Dell.

Společnost Interbrand do výpočtu hodnoty značek zahrnuje například finanční výsledky produktů a služeb nabízených pod danou značkou či vliv značky na zákazníka. Žebříček 100 nejhodnotnějších značek sestavuje již 20 let.

Interbrand upozornil, že od počátku se v žebříčku do dnešního dne udrželo jen 31 značek, včetně Disney, Nike a Gucci. Naopak z žebříčku vypadlo 137 značek, včetně Nokia a MTV. Coca-Cola a Microsoft jsou pak jedinými značkami, které se po celou dobu udržely v první desítce.

Témata:  Apple Google Amazon Facebook firmy

Související

Aktuálně se děje

2. června 2025 11:23

Bolek Polívka před 76. narozeninami prozradil, jestli se vnímá jako důchodce

Bolek Polívka oslaví v létě 76. narozeniny, z čehož vyplývá, že pro úřady je už pěkných pár let důchodcem. Ale pracujícím, jak zdůrazňuje sám populární herec a bavič. Na stará kolena ale musel některé věci změnit. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.