Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Největší ruské bance Sberbank loni kvůli sankcím klesl zisk o 76 procent

Sberbank
Sberbank
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Největší ruské bance Sberbank loni klesl čistý zisk o 75,7 procenta na 300,2 miliardy rublů (97,1 miliardy Kč). Hlavním důvodem jsou sankce, které západní státy uvalily na ruské firmy kvůli konfliktu na Ukrajině. S odkazem na sdělení banky o tom dnes informovala agentura Reuters.

Za prosinec ale zisk podle ruských účetních standardů meziročně vzrostl o 40,1 procenta. Ve druhé polovině loňského roku se bance podařilo vrátit se k zisku.

Sberbank v loňském roce opustila téměř všechny evropské trhy, včetně České republiky. Jako důvod uvedla velký odliv hotovosti a ohrožení zaměstnanců a majetku kvůli ruským akcím na Ukrajině a západním sankcím. Sberbank je jednou z několika bank, které mají zakázaný přístup k mezinárodní platební síti SWIFT, což omezilo její bankovní aktivity v zahraničí.

Česká národní banka (ČNB) zahájila kroky k odnětí licence Sberbank CZ loni na konci února. Důvodem bylo zhoršení situace banky kvůli odlivu vkladů po zahájení ruské invaze na Ukrajinu. Na začátku května pak ČNB odebrala bance licenci a pražský městský soud následně poslal Sberbank CZ do likvidace.

Témata:  Sberbank

Související

Aktuálně se děje

30. května 2025 21:48

Trump se pobavil na účet Macrona. Pak zopakoval nepravdivý výrok o stipendiích

Prezident Donald Trump v novém prohlášení uvedl, že by si přál, aby návrh rozpočtového zákona, který jen těsně prošel Sněmovnou reprezentantů, obsahoval ještě větší daňové škrty. "Chtěl bych vidět větší daňové úlevy," řekl Trump novinářům. "Ten zákon je skvělý. Trochu se s ním ještě bude manipulovat, bude se o něm jednat v Senátu."

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.