Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Netflix ve třetím čtvrtletí zastavil odliv předplatitelů, akcie prudce posílily

Netflix
Netflix
Foto: Pixabay

Čistý zisk provozovatele americké streamovací služby Netflix ve třetím čtvrtletí meziročně klesl o čtyři procenta na 1,4 miliardy dolarů (35 miliard Kč). Firma ale zvýšila tržby a zastavila úbytek předplatitelů, na což její akcie zareagovaly prudkým růstem. Firma výsledky zveřejnila v úterním oznámení akcionářům.

Čtvrtletní tržby se zvýšily o šest procent na 7,9 miliardy dolarů, překonaly tak očekávání analytiků. Firma ve třetím čtvrtletí získala 2,4 milionu nových předplatitelů, zatímco během prvního pololetí o 1,2 milionu předplatitelů přišla. Předpověděla zároveň, že ve čtvrtém čtvrtletí získá dalších 4,5 milionu předplatitelů.

"Díkybohu máme období poklesu za sebou," uvedl spoluředitel podniku Reed Hastings. Firma se podle něj musí dál soustředit na obsah, marketing a systém levnějšího předplatného s reklamou, který se ve vybraných zemích chystá spustit příští měsíc.

"Působivá čísla Netflixu ukazují, že příběh růstu tohoto podniku ještě zdaleka není u konce," uvedl analytik Haris Anwar z investičního serveru Investing.com. Akcie Netflixu po zveřejnění výsledkové zprávy posílily o více než 14 procent.

Systém levnějšího předplatného s reklamou hodlá Netflix spustit 3. listopadu. Bude k dispozici ve 12 zemích, Česká republika ale mezi nimi zatím není. Reklamy budou dlouhé 15 nebo 30 sekund a budou se vysílat během seriálů a filmů nebo před nimi. Na hodinu v průměru připadne čtyři až pět minut reklamy.

Témata:  Netflix

Související

Aktuálně se děje

10:39

Tajná oslava osmdesátin Karla Šípa. Zopakoval to, co už se jednou osvědčilo

Na první červnový den roku 2025 připadly kulaté 80. narozeniny Karla Šípa. Takové jubileum se samozřejmě nemohlo obejít bez pořádné oslavy, která se odehrála na Vltavě v Praze a jejím okolí. Šíp se rozhodl zopakovat scénář, který už se mu jednou osvědčil. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.