Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Obchodníkům během víkendu několikanásobně vzrostly tržby

Obchody, ilustrační fotografie
Obchody, ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Češi se vrhli do nakupování, během druhého adventního víkendu vzrostly prodeje oproti běžným víkendům až několikanásobně. Vlivem pandemie si polepšili především internetoví prodejci, kteří navýšili tržby meziročně až o třetinu.

Kamenné prodejny se po uvolnění opatření plní postupně. Největší zájem je o potraviny, potřeby k pečení či o elektroniku. Novinkou v adventních prodejích je pak zájem o zdravotní a hygienické pomůcky. Vyplývá to z informací prodejců pro ČTK.

"Celkový obrat je aktuálně o třetinu vyšší než loni," uvedla mluvčí Alzy Daniela Chovancová. Několikanásobně vyšší tržby při meziročním srovnání evidují i další internetoví prodejci. "Velké nákupy přes internet dělají i lidé, pro které byly ještě loni velkou neznámou," vysvětlil mluvčí Košík.cz František Brož. I přes čtvrteční uvolnění vládních opatření a otevření všech kamenných obchodů pokračuje růst prodejů i podle Pavly Hobíkové z Mall. cz. Podle Rohlík.cz se jen posunula poptávka do ranních a večerních hodin.

Růst poptávky oproti běžným víkendům evidují i kamenné obchody, u některých z nich je však ve srovnání s loňským adventem nižší. To potvrzují i čísla o víkendové návštěvnosti obchodního centra Arkády Pankrác, které jsou meziročně o třetinu nižší. V některých obchodech se ovšem i tak tvoří menší fronty, které jsou většinou způsobeny nutnými rozestupy a omezenou kapacitou. Například IKEA k tomu využívá na svém webu tzv. semafor, který slouží ke kontrole aktuální naplněnosti jejích obchodů.

Mezi nejvyhledávanější zboží patřily během víkendu potraviny. Kaufland i Tesco evidovaly zájem především o suroviny na pečení cukroví, v sobotu byl velký zájem také o mikulášské sladkosti a cukrovinky. Z dalšího zboží roste zájem hlavně o elektroniku, u které vedou chytré telefony, či sportovní zboží.

Současná pandemie se projevuje i na výběru některých dárků, kdy rekordně vzrostl zájem o zdravotnické či hygienické pomůcky. Například u Alzy stouply prodeje oxymetrů meziročně o tisíce procent, osminásobně vzrostl zájem i o sterilizátory a velkou oblibu si získaly také bezdotykové teploměry.

Před Vánocemi je tradičně velký zájem o hračky. I zde se ovšem projevila současná situace, prim totiž hrály během víkendu například u internetového Mall.cz, naopak tržby u kamenných obchodů Sparkys a Bambule jsou pod loňskými čísly. Zájem je v nich hlavně o lego, interaktivní a také společenské hry.

Podle prodejců by v příštích víkendech měly prodeje dál růst, záležet ovšem bude na dalším vývoji současné koronavirové krize.

Témata:  obchody

Související

Aktuálně se děje

17. října 2025 12:41

Markéta Konvičková upřímně promluvila o strachu ze smrti

Markéta Konvičková si už před několika lety vyslechla, že je vážně nemocná. Radost ze života si tím vzít nenechala a láskyplně pečuje o dceru. I kvůli ní si ale sama musí pokládat nepříjemné otázky ohledně toho, co bude, pokud nemoc nepřemůže. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Když se řekne cloud, většina z nás si vybaví rychlost, flexibilitu a neomezený prostor. Ale přemýšleli jste někdy nad tím, kdo vlastně přináší doporučení a osvědčené postupy, aby tento prostor nebyl „divokým západem“ digitálního světa? V době, kdy se do cloudu přesouvají i kritické služby státu a zdravotnictví, už nejde jen o pohodlí, ale i o otázku bezpečnosti a důvěry. A právě proto vznikla mezinárodní komunita odborníků – Aliance pro cloudovou bezpečnost (CSA). Jejím cílem je sjednocovat standardy a sdílet know-how napříč trhem. V článku se podíváme, co dělá a proč její práce může zajímat i vás.