Velký zájem očekávají především outlety, pro některé z nich je přitom tato akce z hlediska návštěvnosti i tržeb významnější než adventní období. Počet prodejců, kteří se do "nákupního svátku" zapojují každým rokem, stále roste. Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodníky.

Akční nabídku nebo slevu u příležitosti Black Friday podle zástupce vedoucího správy obchodních center ve společnosti CBRE Pavla Urbana chystá v nákupních centrech většina obchodů. V povědomí českých zákazníků se tato slevová akce podle něj sice stále více usazuje, nemá ale ještě stále takovou tradici jako v zahraničí. Některá outletová centra v cizině k Black Friday podle Urbana přistupují jako k nejvýznamnější akci v roce. V tuzemsku podle něj není vnímaný jako zásadnější než předvánoční období, spíše se považuje za zahájení nákupů vánočních dárků.

V souvislosti s pandemií koronaviru zatím žádné změny v nabídce Black Friday nejsou podle Urbana patrné. Nečeká ani větší zájem o nákupy kvůli obavám lidí z uzavření obchodů. "Z řad autorit opakovaně slyšíme, že lockdown obchodů již nenastane, a tak motivací lidí budou spíše slevy samotné a potřeba nakoupit co nejlevněji i pod tlakem rostoucí inflace a neustále medializovaného zdražování," uvedl Urban.

Centrum Fashion Arena Prague Outlet připravila od 22. do 29. listopadu tzv. "Super Week", do kterého se podle ředitelky centra Lenky Čapkové zapojí většina obchodů. Víkend spojený s konáním Black Friday patřil v minulých letech podle ní k nejsilnějším v roce. V posledních pěti letech tento trend podle Čapkové ještě sílil. "Nejvyšší návštěvnost se o ´Black víkendech pohybovala okolo 50.000 zákazníků," řekla ČTK.

Freeport Fashion Outlet u Znojma Black Friday rozšíří o sobotu a neděli. Obchodníci podle jeho ředitele Jana Procházky běžně zlevněné zboží nejméně o 30 procent zlevní o dalších v průměru 20 až 30 procent. "Na outlety zatím nijak negativně nedopadl problém nedostatku zboží, o kterém se začíná čím dál více diskutovat. Je to hodně dáno tím, že obchodníci budou stále vyprodávat zboží, které se nashromáždilo během doby pandemie. Celkově se v tomto roce podle analýzy centra snížila z dlouhodobého pohledu průměrná cena jedné prodané položky o více než deset procent," uvedl.

Návštěvnost a tržby centra Freeport Fashion Outlet jsou podle Procházky v průběhu slevového víkendu v průměru o 20 procent vyšší než o adventních víkendech a o 40 procent vyšší, než je dlouhodobý průměr.

Black Friday po celý víkend chystá i Premium Outlet Prague Airport. Důležitější jsou pro něj ale vánoční akce, které podle mluvčí centra Aleny Gregorové trvají výrazně delší dobu. Například u spotřebního zboží má podle ní větší význam právě černý pátek, v případě obchodů s módou zákazníci ale nejvíce utrácejí v předvánočním období, dodala.