reklama

Do čela české automobilky byl Maier povolán v listopadu 2015. Škoda pod jeho vedením uvedla na trh SUV modely Kodiaq, Karoq nebo Kamiq, firma se během jeho působení zaměřila také na elektromobilitu, digitalizaci a konektivitu.

V poslední době nejde o první změnu v představenstvu Škoda Auto. Od 1. července nahradil Dietera Seemanna zodpovědného za nákup Karsten Schnake. Seemann odešel do předčasného důchodu.

Bernhard Maier zahájil kariéru v roce 1984 ve společnosti Nixdorf Computer AG. V letech 1988 až 2001 pracoval pro společnost BMW AG na různých vedoucích pozicích v Německu i v zahraničí, stal se mimo jiné i vedoucím projektu mezinárodní strategie značek. Působil také ve společnosti Porsche Deutschland GmbH.

"Bernhard Maier je jedním z nejzkušenějších manažerů v koncernu Volkswagen. Ve funkci předsedy představenstva společnosti Škoda Auto výrazně přispěl k dalšímu vyprofilování značky. Jeho léta ve společnosti Škoda Auto patří mezi ta nejúspěšnější v celé 125leté historii automobilky. Za to i za téměř dvě desítky mimořádně úspěšných let, nejprve ve společnosti Porsche a poté ve Škoda Auto Bernhardu Maierovi děkuji," řekl předseda představenstva Volkswagen AG a předseda dozorčí rady Škoda Auto Herbert Diess. Pod koncern Volkswagen Škoda spadá.

Škoda se pod Maierovým vedením stala podle automobilového experta EY Petra Knapa sebevědomější značkou, která reagovala na nové výzvy a posílila svou pozici v koncernu VW i na klíčových trzích západní Evropy. Zároveň byla velmi úspěšná i finančně a vyvinula řadu nových modelů. Mimo jiné nyní zodpovídá za aktivity na indickém i ruském trhu. Významně se rozšířily inovační aktivity v digitalizaci a mobilitě, jako ty ve vlastním DigiLabu, tak i ve světě, například spolupráce s izraelskými start-upy.

"Kde má Škoda rezervy oproti některým konkurentům, je při uvádění elektrifikovaných modelů, ale tam jsou jasné souvislosti s vývojem situace v koncernu VW," podotkl.

Maier je podle motoristického novináře iDnesu Františka Dvořáka charismatický člověk a skvělý rétor. "Největším úspěchem bylo systematické plnění cílů, které se zpočátku zdály nerealizovatelné. Nastoupil do Škody po vypuknutí aféry Dieselgate, kdy měl za úkol uklidnit situaci. Odchází ve chvíli, kdy Škoda výjimečně dobře překonala paralýzu autoprůmyslu kvůli koronaviru. Jako krizový a růstový manažer se tedy osvědčil skvěle. Minimálně tím, že dokázal dát firmě i v těžkých časech navenek klidnou suverénní tvář," dodal Dvořák.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 zaměstnanců, z toho v ČR téměř 34.000 lidí.

reklama