"Firma Škoda opět projednala s Odbory KOVO situaci ve výrobě a ačkoli to v posledních týdnech vypadalo na uklidnění, bohužel rušení směn ve Škoda Auto pokračuje," uvedl týdeník. Například v Mladé Boleslavi se ruší v tomto týdnu některé směny v lakovně i na montáži, v Kvasinách se v tomto týdnu ruší všechny sobotní směny. V příštím týdnu čeká nejvíce zrušených směn montáž a svařovnu v Mladé Boleslavi, kde se neuskuteční všechny noční směny. V Kvasinách se příští týden ve všech provozech výroby vozů ruší noční směna z úterý na středu a také všechny sobotní směny. "Pro Vrchlabí nejsou hlášena žádná omezení," uvedly odbory.

Automobilky se potýkají s nedostatkem dílů, který započal během pandemie koronaviru. Například Škodě Auto chyběly čipy do palubní elektroniky, kvůli lednovému požáru u jednoho z dodavatelů chyběly firmě také dveřní výplně. Výpadek nastal například i u USB portů. Milion vozů se letos Škodě vyrobit nepodaří, cokoliv nad 800.000 vozů ale bude pozitivní výsledek, řekl ČTK již dříve předseda podnikové rady Jaroslav Povšík.

Zaměstnanci mladoboleslavské automobilky kvůli krizi neodpracovali v součtu miliony pracovních hodin, za které firma vyplatila nadstandardní náhradu mzdy. Problémy Škodě Auto přinesla v posledních letech pandemie covidu-19, celosvětový nedostatek čipů do palubní elektroniky, válka na Ukrajině a nyní energetická krize.

Škoda Auto letos za první pololetí dodala zákazníkům v celém světě 360.600 aut, což je meziroční pokles o 30 procent. Provozní zisk klesl na 676 milionů eur (16,6 miliardy Kč) z loňských srovnatelných 974 milionů eur (23,9 miliardy Kč). Pokles způsobily hlavně vyšší náklady na výrobu a nepříznivý vývoj směnných kurzů. Na výsledky má vliv také rusko-ukrajinský konflikt. Tržby za leden až červen zůstaly v meziročním srovnání téměř beze změny a činily 10,2 miliardy eur (250,4 miliardy Kč).