Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škoda Group, většinově vlastněná PPF, prodala Škodě Auto práva ke značce

Škoda Auto, a.s.
Škoda Auto, a.s.
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Strojírenské firmy Škoda Group, jejímž většinovým vlastníkem je PPF, prodaly automobilce Škoda Auto ze skupiny Volkswagen práva ke značce Škoda. Dohodly se tak na ukončení sporů o užívání značky s okřídleným šípem. Škoda Group může název Škoda i znak okřídleného šípu používat do roku 2029. PPF to dnes oznámila ČTK, cenu neuvedla. Informaci potvrdila také Škoda Auto.

Dohoda ukončuje známkoprávní spory týkající se souběžného užívání značky Škoda a umožní odstranit problém častého zaměňování značek plzeňské strojírenské společnosti a mladoboleslavského výrobce osobních automobilů. Tato změna se podle PPF nijak neprojeví na existujících, rozjednaných či budoucích zakázkách plzeňské skupiny Škoda, včetně společnosti Škoda Transportation.

Smluvní strany se dohodly na tom, že nezveřejní finanční podrobnosti ujednání o prodeji práv ke značce Škoda. Získané peníze přispějí především ke snížení zadlužení Škoda Group a k dalšímu rozvoji jejího podnikání ve skupině PPF, včetně vývoje inovativních produktů a tvorby nových pracovních míst, uvedla PPF.

"Zůstáváme hrdými nositeli odkazu Emila Škody, který položil základy rozvoje průmyslu v Plzni i celém Česku. Nicméně přišel čas respektovat realitu a vyřešit neshody ohledně rozsahu práv, kdy pod stejnou značkou působí na trhu zcela rozdílné produkty. Uzavřená dohoda ve finále pomůže plzeňské Škodovce udělat zásadní krok směrem do budoucnosti, kdy chceme být firmou nabízející nejen jednotlivé prostředky hromadné dopravy, ale celá řešení pro moderní mobilitu,“ řekl ČTK investiční manažer průmyslové divize skupiny PPF a předseda dozorčí rady Škoda Transportation Stanislav Kuba.

Loňský průzkum společnosti Ipsos pro Škoda Group ukazuje, že veřejnost si dnes značku Škoda nejčastěji spojuje s výrobou aut (93 procent), zatímco plzeňskou Škodu Transportation zná jen čtvrtina populace ČR.

"Chtěli bychom tímto poděkovat představitelům společností Škoda Group a skupiny PPF za konstruktivní jednání. Jde o důležitý krok směrem k budoucnosti naší automobilky a plně koresponduje s cíli, které jsme si vytyčili v rámci Next Level Škoda Strategy 2030, podle níž se chceme stát na konci tohoto desetiletí jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě. Právě ještě jednotnější a silnější značka je jedním z předpokladů, jak toho můžeme dosáhnout. Dnešní den má pro Škoda Auto jako vlastníka ochranných známek Škoda mimořádný význam. Velice nás těší, že jednání o ochranných známkách dospěla do úspěšného závěru," uvedli členové představenstva Škody Auto Martin Jahn a Christian Schenk.

Škoda Auto vlastnila značku a logo Škoda pro automobily a s nimi související zboží a služby, ale většina historických práv zůstala v majetku Škody Plzeň a na její činnost navazujících společností, včetně Škoda Group a Škoda Transportation. Logo s okřídleným šípem si nechala Škodovka zaregistrovat jako ochrannou známku v prosinci 1923 a v roce 1937 k němu připojila text Škoda. Mladoboleslavská automobilka používala značku Škoda od roku 1925.

Skupina PPF v roce 2017 v oznámení o akvizici Škody Transportation uvedla, že tehdy koupila sto procent akcií společnosti včetně dalších aktiv souvisejících s její činností, zejména ochranných známek "Škoda".

Investiční skupina PPF podniká ve 25 zemích v Evropě, Asii a Severní Americe. Investuje do finančních služeb, telekomunikací, médií, biotechnologií, nemovitostí či strojírenství. Do skupiny patří například splátková společnost Home Credit, dále Air Bank, telekomunikační firmy Cetin a O2, mediální společnost Central European Media Enterprises (CME), nemovitostní skupina PPF Real Estate Holding, strojírenská Škoda Group nebo provozovatel mýta v ČR CzechToll.

Témata:  Škoda

Související

Aktuálně se děje

27. října 2025 11:47

Pekarová Adamová odchází z politiky kvůli desetiletému boji o dítě

Bývalá předsedkyně TOP 09 Markéta Pekarová Adamová opouští politiku a v rozhovoru pro Seznam Zprávy otevřeně bilancuje. Důvodem jejího odchodu ve 41 letech je desetiletý boj o dítě a zdraví na hraně, jak se svěřila v nové knize novinářky Terezy Šídlové „Nejsem z cukru ani ze železa“. Pekarová Adamová vysvětluje, že stres z každodenní práce a náročná léčba, která rozkolísala její organismus, jí nedovolily pokračovat. Nechtěla přehlédnout varovné signály, které jí tělo vysílalo.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Když se řekne cloud, většina z nás si vybaví rychlost, flexibilitu a neomezený prostor. Ale přemýšleli jste někdy nad tím, kdo vlastně přináší doporučení a osvědčené postupy, aby tento prostor nebyl „divokým západem“ digitálního světa? V době, kdy se do cloudu přesouvají i kritické služby státu a zdravotnictví, už nejde jen o pohodlí, ale i o otázku bezpečnosti a důvěry. A právě proto vznikla mezinárodní komunita odborníků – Aliance pro cloudovou bezpečnost (CSA). Jejím cílem je sjednocovat standardy a sdílet know-how napříč trhem. V článku se podíváme, co dělá a proč její práce může zajímat i vás.