Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Tržby majitele TikToku loni podle zdrojů stouply o více než 30 procent

TikTok
TikTok
Foto: Pixabay

Čínské společnosti ByteDance, která je majitelem aplikace pro sdílení krátkých videí TikTok, stouply v loňském roce tržby o více než 30 procent na 80 miliard USD. Uvedl to server The Information s odvoláním na dva informované zdroje.

Výsledek za loňský rok je významný, protože většina technologických společností s vysokými tržbami zaznamenala loni výrazné zpomalení růstu. Znamená to také, že tržby ByteDance jsou na stejné úrovni jako tržby ikonické čínské sociální mediální společnosti Tencent, která vlastní WeChat. Podstatná většina růstu tržeb firmy ByteDance pocházela z reklamních aktivit v pevninské Číně. Zde firma provozuje aplikaci Douyin podobnou TikToku, která má stovky milionů aktivních uživatelů denně.

ByteDance se v západních zemích dostává pod stále větší tlak kvůli obavám, že by údaje uživatelů TikToku mohly skončit v rukou čínské vlády, což by ohrozilo bezpečnostní zájmy západních zemí. Bílý dům koncem února vydal nařízení vládním orgánům i agenturám, aby zajistily, že TikTok nemají na žádném ze svých zařízení. Podobné kroky oznámily také Evropská komise či Evropský parlament, dále Kanada, Belgie, Dánsko nebo i česká ministerstva vnitra a zahraničí. TikTok v Česku používají dva miliony lidí a na celém světě už více než miliarda.

Témata:  TikTok

Související

Aktuálně se děje

8:26

"Budeme čtyři." Michaela Ochotská oznámila radostnou novinu

Michaela Ochotská oznámila během prvního červnového dne radostnou novinku. Podruhé se totiž stane maminkou. Otcem dítěte bude její současný partner, který ji na konci loňského roku požádal o ruku. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.