Vyplynulo to z dnes zveřejněných údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ). V meziměsíčním srovnání byly tržby obchodníků po očištění o sezonní vlivy vyšší o půl procenta, meziročně bez očištění jim stouply o 3,1 procenta.

"Největší vliv na růst maloobchodu měl prodej prostřednictvím internetu, který byl o 15,3 procenta vyšší než v loňském roce. Naopak nižší tržby zaznamenaly například prodejny s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci a prodejny oděvů a obuvi, kde se tržby snížily o více než dvě procenta," uvedla ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.

Tržby za nepotravinářské zboží stouply proti loňskému červenci o 9,6 procenta, za pohonné hmoty o 5,3 procenta a za potraviny o 0,1 procenta. Letošní červenec měl při tom o dva pracovní dny méně než loňský.

Dvouciferný nárůst tržeb zaznamenali vedle provozovatelů e-shopů také obchodníci s počítačovým a komunikačním zařízením, kteří meziročně utržili o téměř 12 procent více. Prodejny s výrobky pro domácnost si polepšily o 5,2 procenta a s kosmetickými a toaletními výrobky přibližně o 2,2 procenta. Naopak méně se v první polovině prázdnin prodávalo farmaceutické a zdravotnické zboží, oděvy, obuv a výrobky pro kulturu, sport a rekreaci.

Za prodej a opravy motorových vozidel se tržby očištěné o kalendářní vlivy meziročně zvýšily o 4,4 procenta, neočištěné klesly o 2,6 procenta. Za prodej aut včetně náhradních dílů klesly o 1,8 procenta a za opravy aut o 5,5 procenta.