Praha - Jak ukázaly nové průzkumy agentur Median a STEM/MARK pro Českou televizi, v kauze Farmy Čapí hnízdo šlo podle 30 procent lidí, kteří jsou o případu povrchně obeznámeni, zřejmě o podvod a porušení zákonů. Anketa také zjistila, že se o věc značná část veřejnosti nezajímá.
Šestatřicet procent lidí za ní nevidí podvod, ale nemorální chování a využití skulin v zákoně. Čtvrtina občanů považuje celou kauzu jen za kampaň, která má Babiše zdiskreditovat. Podle sociologa Medianu Daniela Prokopa je zájem lidí o kauzu ale poměrně malý a jen 39 procent občanů podrobně ví, o co v ní jde.
Se znalostí kauzy však stoupá kritičnost jejího hodnocení. Mezi lidmi, kteří jsou s ní podrobně seznámeni, je 77 procent přesvědčeno, že to byl podvod, řekl ČT Prokop.
O tom, že kauza je vykonstruovaná, jsou podle Prokopa častěji přesvědčeni voliči ANO. Ostatní jsou kritičtější a většinou ani nevěří, že Babiš kauzu vysvětlí.
Čapí hnízdo patřilo do konce roku 2007 do Babišova koncernu Agrofert. Poté společnost přešla na anonymní formu vlastnictví a jako malá společnost dosáhla na dotaci, kterou by firma z koncernu Agrofert dostat nemohla. Po několika letech, kdy dodržovala dotační podmínku, se vrátila zpět mezi firmy Babišovy skupiny.
Témata: průzkumy, Andrej Babiš
Související
24. dubna 2024 8:42
15. dubna 2024 15:01
7. dubna 2024 16:08
14. března 2024 9:09
10. března 2024 14:29
21. února 2024 19:36