Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Babiš chce posílit svou moc a ovládnout VZP, tvrdí senátorka

Andrej Babiš /ANO/, ministr financí
Andrej Babiš /ANO/, ministr financí
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Praha - Senátorka Daniela Filipiová (ODS) tvrdí, že ministr financí Andrej Babiš (ANO) chce ovládnout VZP a zvětšit tak své impérium. Uvedla to v pořadu Interview ČT24.

"Jde mu o to, aby ovládl VZP. Asi ho zaskočilo, že neměl čas si to v tomto případě pořádně prolobbovat. Babiš je také v těžkém střetu zájmů, protože on sám vlastní zdravotnická zařízení. Nechápu, jakým právem do toho zasahuje," podotkla senátorka, čímž narážela na skutečnost, že Andrej Babiš v souvislosti s opětovným zvolením Zdeňka Kabátka ředitelem VZP hovořil o podrazu ministra zdravotnictví Svatopluka Němečka (ČSSD).

Uvedla také, že zdravotním sestrám by stačily pouze čtyři roky na střední škole a jeden rok nástavby. "Myslím, že je to krok dobrým směrem. Umožníme tak vstup do zdravotní péče těm slečnám, které chtějí pracovat, ale z nějakého důvodu si netroufají na vysokoškolské vzdělání. Jde ale pouze o jeden krok, který sám o sobě není spásný," vysvětlila.

Nepochybuje ani o tom, že jejich plat je malý. "Mají málo peněz, to je nezpochybnitelné. Když nastupuje vysokoškolačka do práce za osmnáct tisíc korun, tak je to málo. Pokud jde o přetížení nebo o nějakou únavu, tam myslím, že záleží především na konkrétním člověku. Jsou sestry, které ta práce baví a jsou ochotné, ale jsou také sestry, po kterých když něco chcete, tak máte pocit, že je otravujete," dodala.

Postavila se také proti zákazu kouření. "Já jako pravicový člověk si myslím, že bychom měli nechat lidi žít a dělat si, co chtějí. Dnes už existuje spousta restaurací, kde se nekouří. Toto rozhodnutí bych nechala na majitelích provozoven," tvrdí senátorka.

Témata:  Andrej Babiš VZP

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy