Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Daňové změny dle ČSSD jsou stupidní, tvrdí ODS

26. kongres ODS
26. kongres ODS
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Praha - Plány ČSSD na "rozbití" stávajícího daňového systému kritizuje nejen ministr financí Andrej Babiš (ANO), ale také opoziční ODS. Daně by měly být nízké a jednoduché, tedy opak toho, co chtějí vládní sociální demokraté.

"Daně mají být nízké a jednoduché, tedy pravý opak toho, co dnes představil Bohuslav Sobotka a jeho ČSSD v rámci své daňové revoluce," uvedl v tiskové zprávě poslanec ODS Jan Skopeček. "Více sazeb daní, a tedy ještě složitější daňový systém, zvýšení daní pro úspěšné jednotlivce i firmy, a tedy i nižší motivace k aktivitě a práci, je asi vysněná cesta ČSSD," dodal.

"Pan premiér se na konci svého funkčního období probudil. Roky ve vládě ustupoval Agrofertu a teď volá po radikální změně. Zní to směšně," uvedl na twitteru Petr Fiala, předseda ODS.

Místopředsedkyně ODS Alexandra Udženija na stejné sociální síti uvedla, že "progresivní daň je nejstupidnější přístup, který spatřil světlo světa".

Eurokomisař za ANO Pavel Telička na twitteru podotkl, že pokud by sociální demokracie vyhrála volby, daňový plán Sobotky jí dává "jasný a úzký koaliční potenciál" pouze s komunisty.

Témata:  ODS daně Sociální demokracie (SOCDEM)

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2025 10:03

Zelenskyj je připraven uspořádat volby. S pomocí USA a Evropy

Ukrajina je připravena uspořádat volby v příštích 60 až 90 dnech, pokud její spojenci zajistí bezpečnost pro hlasování. V úterý to řekl ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj. Reagoval tak na kritiku ze strany amerického protějška Donalda Trumpa. 

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy

Vánoční Coca-Cola kamion zahájil turné u Westfieldu Černý Most (10.12.2025)

Vánoce jsou tady. Legendární kamion Coca-Cola vyráží na turné po republice

Ikonický červený vánoční kamion Coca-Cola se stal pro mnohé lidi po celém světě symbolem začátku sváteční sezóny. Tato tradice, která v sobě nese myšlenku vzájemné pospolitosti a sdílení, se po roce vrací i do České republiky, aby rozdávala vánoční kouzlo a zároveň podpořila dobrou věc. Letošní kampaň je navíc silně spojená s tradičním vánočním zvonečkem, který připomíná, že kouzlo Vánoc spočívá v okamžicích, kdy se schází rodina a přátelé.