reklama

Zavedení EET přijde obchodní řetězce na miliony korun. Obchody Albert vybavují řadu obchodů zcela novými pokladními systémy, v některých přizpůsobují ty stávající. "Celkově musíme vybavit více než 300 našich obchodů novou technologií a náklady na změny se vyšplhají na jednotky milionů korun. Náklady na provoz a údržbu evidence přijdou ročně na statisíce korun," řekl ČTK mluvčí firmy Jiří Mareček. Technické řešení společnost úspěšně otestovala již loni.

V Tesku a Kauflandu nyní EET zkoušejí. "Naše pokladní systémy jsou připraveny. V současné době testujeme různé situace, které by mohly po zavedení nastat," potvrdil Michael Šperl z Kauflandu.

"Zavedení EET pro nás znamená náklady navíc, které se týkají především úpravy a aktualizace pokladního systému a do budoucna také správy, nejde tedy pouze o jednorázovou investici," potvrdila Pavla Hobíková z Globusu.

Menší prodejny skupiny COOP již v minulosti investovaly do nových pokladech. "Z naší strany problémy s EET neočekáváme, neboť využíváme pokladní systémy, kde je příprava na EET součástí pravidelných aktualizací. Do těch investovala naše družstva v minulosti značné prostředky a jsou nyní připravena," řekl ČTK mluvčí skupiny Lukáš Němčík.

"Zákon přinese pro běžného provozovatele plnosortimentní prodejny potravin nepochybně zvýšené náklady. Podle našich průzkumů až 80 procent obchodníků, například v rámci Družstva Eso Market, nedisponuje zařízením, které je schopno elektronické komunikace," uvedl na začátku ledna předseda Družstva Eso Market Jiří Štorch.

Podle ředitele společnosti Shoptet Miroslava Uďana přichází druhá vlna EET prakticky ihned po skončení vánoční nákupní sezony a novoročních výprodejů, obchodníci tak neměli na přípravu moc času. Z průzkumů společnosti vyplývá, že z e-shopů má řešení pro EET zajištěna asi čtvrtina.

reklama