Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prezident musí umět jednat s lidmi a nebýt intelektuál. A to Horáček je, varuje komentátor

Michal Horáček
Michal Horáček
Foto: Korzo

Praha – Příští rok v lednu si Češi v přímé volbě podruhé v historii zvolí nového prezidenta. Objevují se první jména kandidátů, čeká se také na to, zda se stávající hlava státu – Miloš Zeman – rozhodne znovu kandidovat. Jak poukazuje komentátor Ivan Hoffman, favoritů zatím moc není.

O prezidentské kandidatuře uvažují například předseda AV ČR Jiří Drahoš, ekonom Jan Švejnar nebo lékař Marek Hilšer. Potvrdil ji už hudebník a textař Michal Horáček. „Dělat to chce, bavilo by ho to, asi by i dobře mluvil. Ale na prezidenta doopravdy nevypadá. Nevidím někoho takového ani v dalších kandidátech,“ říká Hoffman pro Český rozhlas.

Prezidentem podle něj musí to být člověk, který přesvědčí lidi, ale nebude to intelektuál. „A to Horáček je,“ připomíná. Textař už mezitím stihl představit svůj poradní tým, patří do něj například Pavel Pafko, Dana Drábová, Karel Eliáš nebo Magda Vášáryová „Celebrity mají v duchu americké kampaně kandidátovi dodat lesk. Za Clintonovou ale stál celý Hollywood a jak to dopadlo?“ připomíná komentátor.

Zeman své rozhodnutí o případné další kandidatuře oznámí v březnu. Znovu se ucházet o křeslo na Hradě už mu doporučil sedmičlenný tým jeho poradců. Podle Hoffmana se ale jen těžko dá čekat, že by mu poradili něco jiného. Zajímavější by tak podle něj bylo, kdyby se prezident obrátil spíše na své kritiky.

Na rozdíl od Horáčka ale Zeman prý žádný tým snů nemá. „Když se nad tím zamyslím, tak on se nikdy neobklopoval jinými lidmi, než kteří na něj tak nějak zbyli. Ten, kdo má o sobě vysoké mínění, se ani ptát okolí nepotřebuje. Jen by ho to při jeho moudrém vládnutí zdržovalo,“ rýpnul si Hoffman s tím, že se Zeman nikdy neobklopoval lidmi podle manažerského stylu, tedy v duchu hesla - abych byl úspěšný, mám kolem sebe lidi chytřejší, než jsem sám

Témata:  prezident ČR Michal Horáček Miloš Zeman

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy