Praha - V Praze dnes začal dvoudenní mezinárodní veletrh World of Beauty & Spa 2017 Jaro, který se zaměřuje na kosmetiku, kadeřnictví a wellness. Jak ukazují statistiky e-shopů, Češi jsou ohledně parfémů konzervativní.
V první pětce se stále objevují stejné značky - Chloé Chloé, Hugo Boss No.6, Lanvin Eclat D'Arpege, Versace Bright Crystal a Giorgio Armani Acqua di Gioia, vyplývá z údajů Heureka.cz a prodejců.
"Mezi TOP 10 parfémů na trhu se za poslední roky probojovala pouze Chloé, která se stala okamžitě bestsellerem. Jinak je seznam předních příček roky velmi stabilní," uvedla ředitelka marketingu Vivantis a Parfemy.cz Hana Hutlová. Češi podle ní často kupují i dražší parfémy, velmi dobře se prodávají například luxusní parfémy značky Niche.
Sílí segment luxusní kosmetiky, více se prodává zejména profesionální kadeřnická vlasová kosmetika. "Populární jsou také kosmetické oleje - např. marulový nebo arganový. Specialitou, a u nás také bestsellerem, je černá zubní pasta Ecodenta," dodala Hutlová. Podle údajů e-shopu Alza.cz roste zájem o profesionální kosmetiku.
Češi průměrně za kosmetiku a parfémy utratí 600 korun měsíčně. Většinou nakupují v kamenných drogeriích. Kosmetické výrobky a vůně pravidelně nakupuje 69 procent lidí - devět z deseti žen a téměř polovina mužů, vyplývá ze studie společnosti GfK Czech. Podle údajů Heureky je průměrná hodnota objednávky v segmentu kosmetiky 517 korun, což je výrazně méně, než je průměrná objednávka napříč celým trhem.
Na vzestupu jsou také kosmetické služby spojené s péčí o tělo. "Favoritem procedur je v posledních letech zejména dentální hygiena a bělení zubů. Odstranění zubního kamene přestali zubaři dělat a pacienty posílají právě k dentálním hygienikům. Zejména v Praze je poptávka po této službě celoročně konstantní a velká. Aktuálně je v meziročním srovnání růst 41 procent," uvedla ředitelka portálu Slevomat.cz Marie Chytilová.
Související
26. ledna 2023 16:35
5. října 2019 19:09
5. prosince 2018 21:51
8. října 2018 22:18
30. dubna 2018 12:22
9. listopadu 2017 16:13