Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V Praze začal veletrh parfémů. Češi jsou v nich konzervativní

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixmac

Praha - V Praze dnes začal dvoudenní mezinárodní veletrh World of Beauty & Spa 2017 Jaro, který se zaměřuje na kosmetiku, kadeřnictví a wellness. Jak ukazují statistiky e-shopů, Češi jsou ohledně parfémů konzervativní.

V první pětce se stále objevují stejné značky - Chloé Chloé, Hugo Boss No.6, Lanvin Eclat D'Arpege, Versace Bright Crystal a Giorgio Armani Acqua di Gioia, vyplývá z údajů Heureka.cz a prodejců.

"Mezi TOP 10 parfémů na trhu se za poslední roky probojovala pouze Chloé, která se stala okamžitě bestsellerem. Jinak je seznam předních příček roky velmi stabilní," uvedla ředitelka marketingu Vivantis a Parfemy.cz Hana Hutlová. Češi podle ní často kupují i dražší parfémy, velmi dobře se prodávají například luxusní parfémy značky Niche.

Sílí segment luxusní kosmetiky, více se prodává zejména profesionální kadeřnická vlasová kosmetika. "Populární jsou také kosmetické oleje - např. marulový nebo arganový. Specialitou, a u nás také bestsellerem, je černá zubní pasta Ecodenta," dodala Hutlová. Podle údajů e-shopu Alza.cz roste zájem o profesionální kosmetiku. 

Češi průměrně za kosmetiku a parfémy utratí 600 korun měsíčně. Většinou nakupují v kamenných drogeriích. Kosmetické výrobky a vůně pravidelně nakupuje 69 procent lidí - devět z deseti žen a téměř polovina mužů, vyplývá ze studie společnosti GfK Czech. Podle údajů Heureky je průměrná hodnota objednávky v segmentu kosmetiky 517 korun, což je výrazně méně, než je průměrná objednávka napříč celým trhem. 

Na vzestupu jsou také kosmetické služby spojené s péčí o tělo. "Favoritem procedur je v posledních letech zejména dentální hygiena a bělení zubů. Odstranění zubního kamene přestali zubaři dělat a pacienty posílají právě k dentálním hygienikům. Zejména v Praze je poptávka po této službě celoročně konstantní a velká. Aktuálně je v meziročním srovnání růst 41 procent," uvedla ředitelka portálu Slevomat.cz Marie Chytilová.

Témata:  kosmetika e-shopy ženy

Související

Aktuálně se děje

6. října 2025 9:51

Veronika Žilková a podvodníci. Jednou naletěla, psal jí i falešný Petr Rychlý

Leckdo by se styděl, kdyby se stal obětí podvodníků, a raději by o tom nemluvil. V případě Veroniky Žilkové to neplatí. Známá herečka přiznala, že naletěla. Teď dokonce o své zkušenosti s podvodníky - a není jenom jedna - vyrazila vyprávět do televize. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy