reklama

V první pětce se stále objevují stejné značky - Chloé Chloé, Hugo Boss No.6, Lanvin Eclat D'Arpege, Versace Bright Crystal a Giorgio Armani Acqua di Gioia, vyplývá z údajů Heureka.cz a prodejců.

"Mezi TOP 10 parfémů na trhu se za poslední roky probojovala pouze Chloé, která se stala okamžitě bestsellerem. Jinak je seznam předních příček roky velmi stabilní," uvedla ředitelka marketingu Vivantis a Parfemy.cz Hana Hutlová. Češi podle ní často kupují i dražší parfémy, velmi dobře se prodávají například luxusní parfémy značky Niche.

Sílí segment luxusní kosmetiky, více se prodává zejména profesionální kadeřnická vlasová kosmetika. "Populární jsou také kosmetické oleje - např. marulový nebo arganový. Specialitou, a u nás také bestsellerem, je černá zubní pasta Ecodenta," dodala Hutlová. Podle údajů e-shopu Alza.cz roste zájem o profesionální kosmetiku. 

Češi průměrně za kosmetiku a parfémy utratí 600 korun měsíčně. Většinou nakupují v kamenných drogeriích. Kosmetické výrobky a vůně pravidelně nakupuje 69 procent lidí - devět z deseti žen a téměř polovina mužů, vyplývá ze studie společnosti GfK Czech. Podle údajů Heureky je průměrná hodnota objednávky v segmentu kosmetiky 517 korun, což je výrazně méně, než je průměrná objednávka napříč celým trhem. 

Na vzestupu jsou také kosmetické služby spojené s péčí o tělo. "Favoritem procedur je v posledních letech zejména dentální hygiena a bělení zubů. Odstranění zubního kamene přestali zubaři dělat a pacienty posílají právě k dentálním hygienikům. Zejména v Praze je poptávka po této službě celoročně konstantní a velká. Aktuálně je v meziročním srovnání růst 41 procent," uvedla ředitelka portálu Slevomat.cz Marie Chytilová.

0 komentářů Napište svůj názor

reklama