Praha - Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) začne jednat s ministerstvem financí o vyšší náhradě nákladů za zavedení elektronické evidence tržeb (EET). Už nyní mohou podnikatelé jako kompenzaci uplatnit slevu na dani 5000 korun. Podle malých obchodníků je to ale málo.
"Vyhovující systém i pro menší prodejny rychloobrátkového zboží začíná na částce okolo 20.000 Kč," uvedl generální ředitel nákupní aliance ČEPOS a člen představenstva AČTO Petr Morava.
K tomu je podle něj třeba přičíst další provozní náklady a poplatky - náklady na registraci, proškolení personálu, připojení k internetu a z toho plynoucí poplatky a rovněž poplatky za provozování softwaru. "Jinými slovy, minimálně dalších 10.000 ročně i pro tu nejmenší jednomístnou prodejnu nebo hospodu," dodal Morava.
"Je třeba také připomenout, že podnikatelům v oblasti pohostinství byla navíc poskytnuta pomoc prostřednictvím snížení DPH na stravovací služby. Jistou formu podpory by si tak zasloužily i malé prodejny, z velké části zajišťující obchodní obslužnost venkova," dodal předseda AČTO Zdeněk Juračka.
Jednání s MF má začít v blízké době, dodala asociace. Požadavek na náhradu je podle asociace v souladu s koaliční smlouvou vlády.
Třetí fáze EET začne za rok, 1. března 2018. Týkat se bude stánkového prodeje občerstvení bez zázemí pro hosty ve formě stolů a židlí, stejně jako prodeje na farmářských trzích nebo služeb účetních, advokátů a lékařů. Od června 2018 se do systému zapojí například kadeřnice, vybraní řemeslníci, opraváři domácích spotřebičů nebo astrologové.
Témata: elektronická evidence tržeb, Ministerstvo financí České republiky, podnikatelé
Související
1. ledna 2023 8:20
21. prosince 2022 10:51
16. prosince 2022 15:38
14. prosince 2022 12:23
14. prosince 2022 9:19
7. prosince 2022 11:14