Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kdo by měl platit pokutu 22 milionů za střet zájmů? Asociace soukromého zemědělství má jasno

Jaroslav Faltýnek /ANO/ a Vojtěch Filip /KSČM/ v Poslanecké sněmovně
Jaroslav Faltýnek /ANO/ a Vojtěch Filip /KSČM/ v Poslanecké sněmovně
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Praha - Podle Asociace soukromého zemědělství ČR (ASZ) by případnou sankci 22 milionů korun kvůli údajnému střetu zájmů Jaroslava Faltýnka (ANO) měl uhradit holding Agrofert.

Česko minulou středu požádalo EU o smírčí řízení kvůli této pokutě. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) požádal ministra zemědělství Mariana Jurečku (KDU-ČSL) o návrh zmírnění dopadů sankce. Bývalý majitel Agrofertu a šéf hnutí ANO Andrej Babiš uvedl, že se o střet zájmů nejednalo.

Faltýnek řekl České televizi, že v případě, že Česká republika neuspěje se svou žádostí o zahájení smírčího řízení, je ochoten uvažovat o zaplacení pokuty ze svých prostředků.

"Předsednictvo ASZ jednoznačně zastává stanovisko, že by jste neměl případnou pokutu hradit ze svého, ale měl by ji zaplatit Váš zaměstnavatel, tedy holding Agrofert, pro který jste ve výše uvedeném období pracoval," napsala asociace v otevřeném dopise.

Podle asociace není společensky obhajitelné, aby pokutu kvůli Faltýnkově střetu zájmů platili daňoví poplatníci. Mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka nechtěl dopis komentovat.

Témata:  Agrofert Jaroslav Faltýnek Evropská komise (EK)

Související

Aktuálně se děje

9:46

Slovenský hokej smutní. Zemřel slavný útočník Peter Veselovský (†60)

Slovenský hokej zasáhla o uplynulém víkendu smutná zpráva. Ve věku 60 let zemřel slavný útočník Peter Veselovský, který ještě v barvách Československa získal dvě bronzové medaile na velkých akcích. S Košicemi také vybojoval tři ligové tituly. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Pendolino, ilustrační fotografie.

Pendolino na nové trase. České dráhy očekávají, že padne rekord

České dráhy od konce srpna nasadí denně na jeden pár vlaků Jižní expres vysokorychlostní jednotku Pendolino. Nasazení na koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi umožní nejen zkrácení jízdní doby pro cesty do a z jihočeské metropole, ale také bude znamenat pokoření dosavadního maximálního rychlostního limitu na tuzemské železnici v rámci pravidelného vlakového provozu. Na modernizovaných traťových úsecích se totiž počítá s tím, že Pendolino pojede rychleji než 160 km/h, což je dosavadní traťové maximum v České republice.