Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Varování před podvodníky: Po roce se vrátila fiktivní kampaň na brýle Ray-Ban

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Radek Sycha, EuroZprávy.cz

Praha - Antivirová firma Eset varuje, že se mezi českými uživateli sociálních sítí znovu po roce začala šířit podvodná kampaň. Odkazuje na fiktivní e-shop s brýlemi Ray-Ban. Ve skutečnosti jde pachatelům o údaje k platebním kartám.

Weby jsou propagované prostřednictvím obrázků, které upozorňují na výprodej slunečních brýlí značky Ray-Ban. Útočníci ale pouze zneužívají jméno známého výrobce.

"Útočníci používají k šíření odkazů na podvodné stránky kompromitované facebookové účty českých uživatelů. Domníváme se, že některé weby byly dokonce vytvořeny speciálně pro Čechy, i když většina obsahu je v angličtině. Naznačuje to doména .cz v samotných URL adresách," uvedl technický ředitel Esetu Miroslav Dvořák.

Uživatelé Facebooku, kteří na svých profilech tyto podvodné weby propagují, o tom vůbec netuší. Útočník do jejich alba vloží několik fotografií s reklamou na podvodné weby a zároveň v obrázku označí několik přátel z kontaktů daného uživatele. V závislosti na nastavení jejich soukromí se následně obrázky s reklamou zobrazí i kontaktům označených lidí. Podvod se šíří i po Twitteru.

Témata:  krimi internet podvod

Související

Aktuálně se děje

14. září 2025 16:41

Opilec zaměstnal pražskou policii. Povolána byla i zásahová jednotka

Pražská policie vyjížděla v neděli kolem poledne do bytu v pražském Braníku. Podle hlášení tam mělo dojít k ublížení na zdraví. Nic takového se ale nepotvrdilo. Policisté zajistili dva muže, jeden z nich byl silně podnapilý. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy