Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Varování před podvodníky: Po roce se vrátila fiktivní kampaň na brýle Ray-Ban

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Radek Sycha, EuroZprávy.cz

Praha - Antivirová firma Eset varuje, že se mezi českými uživateli sociálních sítí znovu po roce začala šířit podvodná kampaň. Odkazuje na fiktivní e-shop s brýlemi Ray-Ban. Ve skutečnosti jde pachatelům o údaje k platebním kartám.

Weby jsou propagované prostřednictvím obrázků, které upozorňují na výprodej slunečních brýlí značky Ray-Ban. Útočníci ale pouze zneužívají jméno známého výrobce.

"Útočníci používají k šíření odkazů na podvodné stránky kompromitované facebookové účty českých uživatelů. Domníváme se, že některé weby byly dokonce vytvořeny speciálně pro Čechy, i když většina obsahu je v angličtině. Naznačuje to doména .cz v samotných URL adresách," uvedl technický ředitel Esetu Miroslav Dvořák.

Uživatelé Facebooku, kteří na svých profilech tyto podvodné weby propagují, o tom vůbec netuší. Útočník do jejich alba vloží několik fotografií s reklamou na podvodné weby a zároveň v obrázku označí několik přátel z kontaktů daného uživatele. V závislosti na nastavení jejich soukromí se následně obrázky s reklamou zobrazí i kontaktům označených lidí. Podvod se šíří i po Twitteru.

Témata:  krimi internet podvod

Související

Aktuálně se děje

18. července 2025 8:22

Svět adrenalinového sportu truchlí. Felix Baumgartner zahynul při paraglidingu

Rakouský extrémní sportovec Felix Baumgartner, jenž před necelými třinácti lety seskočil ze stratosféry, tragicky zahynul ve věku 56 let. Osudnou se mu stala čtvrteční nehoda při paraglidingu ve městě Porto Sant'Elpidio v Itálii. 

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy